ارجاع اتهامات کیفری ترامپ به وزارت دادگستری/ مشاور سابق: فکر و ذکر او پیروزی در انتخابات بود

مشاور رئیس جمهوری پیشین آمریکا خطاب به کمیته تحقیقات شورش کنگره گفت که به دونالد ترامپ هشدار داده بود که با اصرار روی ادعای غلط دزدیده شدن انتخابات، میراث خودش را نابود میکند اما او گفته بود تنها چیزی که اهمیت دارد پیروزی است.

ارجاع اتهامات کیفری ترامپ به وزارت دادگستری/ مشاور سابق: فکر و ذکر او پیروزی در انتخابات بود

به گزارش مملکت آنلاین، «هوپ هیکس» مشاور سابق دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا دوشنبه در آخرین جلسه علنی کمیته تحقیقات شورش کنگره در ارتباطی ویدیویی گفت: ما مدارکی دال بر وقوع تقلب در حدی که روی نتایج انتخابات ۲۰۲۰ تاثیر بگذارد، رویت نکردیم. من به شدت نگران شده بودم که ما در حال خراب کردن میراث او باشیم.

از خانم هیکس پرسیده شد که واکنش رئیس جمهوری وقت آمریکا به این صحبت‌ها چه بود و او گفت: او تقریبا چنین چیزی گفت که «اگر من در انتخابات بازنده شوم، هیچکس به میراث من توجهی نخواهد کرد. تنها چیزی که اهمیت دارد، برنده شدن است.»

هیکس مدت‌ها معتمد ترامپ بود و پیش از آنکه نقشهای متعددی در کاخ سفید ترامپ ایفا کند، در سازمان ترامپ و کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ او کار میکرد و اولین حضور او در کاخ سفید به عنوان مدیر ارتباطات و مسوول ارتباطات استراتژیک و مشاور رئیس جمهوری آمریکا بود. او در ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱ از کاخ سفید رفت که مصادف بود با گذشت شش روز از حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا.  

این مشاور سابق ترامپ جزو مقاماتی بود که برای بیان آنچه میان او و رئیس جمهوری وقت آمریکا بعد از انتخابات ۲۰۲۰ گذشت، داوطلب شد. در جریان تحقیقات ۱۸ ماهه این کمیته، مدارکی به دست آمده که نشان میدهد بارها مشاوران کمپین ترامپ، مقامات دولتی و سایرین به او گفته بودند که مدارکی در حمایت از ادعاهای تقلب وجود ندارد.

در نهایت روز دوشنبه کمیته منتخب مجلس نمایندگان که در مورد شورش شش ژانویه ۲۰۲۱  تحقیق می‌کند، به ارجاع اتهامات کیفری علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به وزارت دادگستری رای مثبت داد.

ارجاع ترامپ به دادستان‌ها بر سر چهار مورد اتهام کیفری مرتبط با نقش او در حمله به شورش کنگره است. این کمیته متشکل از هفت دموکرات و دو جمهوری‌خواه، به وزارت دادگستری آمریکا توصیه کرده که از ترامپ به دلیل تحریک شورش، ممانعت از انجام روند رسمی، توطئه برای فریب دادن ایالات متحده و توطئه برای اظهارنظر نادرست تحقیق کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر