بیشترین درآمد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به منچسترسیتی رسید

منچسترسیتی بیشترین درآمد را بابت حضور بازیکنانش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کسب کرده است.

بیشترین درآمد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به منچسترسیتی رسید

به گزارش مملکت آنلاین، هیئت حاکمه فوتبال جهان روز پنجشنبه اعلام کرد فیفا ۲۰۹ میلیون دلار به باشگاه‌هایی که بازیکنان آنها در جام جهانی قطر شرکت کردند، پرداخت خواهد کرد.

این مبلغ به ۴۴۰ باشگاه از ۵۱ کشور مختلف پرداخت خواهد شد که بازیکنان آنها در نوامبر و دسامبر گذشته در این مسابقات حضور داشتند.

فیفا روزانه ۱۰۹۵۰ دلار برای هر یک از ۸۳۷ فوتبالیست حاضر در جام جهانی، صرف نظر از اینکه در طول مسابقات چند دقیقه بازی کرده اند، پرداخت می کند.

این در شرایطی است که فیفا به ازای هر بازیکن در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، مبلغ ۸۵۳۰ دلاری را به باشگاه پرداخت می کرد و در جام جهانی اخیر، این مبلغ افزایش یافت.

در مجموع ۴۶ باشگاه انگلیسی با مجموع ۳۷،۷۱۳،۲۹۷ دلار بزرگترین دریافت‌کنندگان این پاداش خواهند بود و پس از آن باشگاه‌هایی از اسپانیا، آلمان، ایتالیا و فرانسه قرار دارند.

منچسترسیتی در صدر باشگاه هایی است که بیشترین درآمد را در این خصوص دارد. آنها بابت پاداش های فیفا، ۴،۵۹۶،۴۴۵ دلار دریافت می کنند. رقمی بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان. پس از آن، بارسلونا قرار دارد که درآمدی ۴،۵۳۸،۹۵۵ دلاری را به دست می آورد و بایرن نیز با ۴،۳۳۱،۸۰۹ دلار در رده سوم قرار دارد.

بر اساس توافق نامه ای که اوایل امسال توسط فیفا و اتحادیه باشگاه های اروپا امضا شد، ۳۵۵ میلیون دلار تحت برنامه جام جهانی ۲۰۲۶ و ۲۰۳۰ بین باشگاه ها توزیع خواهد شد.

در میان تیم های آسیایی نیز السد درآمدی ۲.۸ میلیون دلاری کسب کرد که در نوع خود جالب توجه است. الهلال با ۲.۱۳ میلیون دلار و النصر با ۱.۵۹ میلیون دلار در رده های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر