صربستان بخاطر بازی مقابل سوئیس در جام جهانی ۲۰۲۲ جریمه شد

فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) تیم ملی فوتبال صربستان و فدراسیون این کشور را به دلیل حوادث رخ‌داده در جریان دیدار این تیم برابر سوئیس در جام جهانی ۲۰۲۲، نقره‌داغ کرد.

صربستان بخاطر بازی مقابل سوئیس در جام جهانی ۲۰۲۲ جریمه شد

به گزارش مملکت آنلاین، تیم‌های فوتبال صربستان و سوئیس در گروه سوم جام جهانی قطر به مصاف یکدیگر رفته و سوئیس با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز و راهی مرحله حذفی شد. این بازی شاهد درگیری‌های زیاد و تنش بین بازیکنان بود. گرانیت ژاکا، کاپیتان سوئیس که آلبانیایی‌تبار است، به دست انداختن بازیکنان صربستان متهم شد در اواخر بازی بازیکنان را به جان هم انداخت.

فیفا اعلام کرد که تحریم‌ها و جرایمی را علیه صربستان و هواداران این تیم اعمال کرده است. بر این اساس، اتحادیه فوتبال صربستان به پرداخت ۵۰هزار فرانک سوئیس(۵۴هزار دلار) محکوم شد. همچنین تیم ملی صربستان در دیدار بعدی این تیم در چارچوب رقابت‌های فیفا، ۲۵درصد از ظرفیت ورزشگاه خانگی خود را در اختیار نخواهد داشت.

فیفا همچنین اتحادیه فوتبال صربستان را در جریان جام جهانی بابت رفتار «سیاسی» و به اهتزاز درآوردن پرچم این کشور در رختکن، ۲۱هزار فرانک جریمه کرده بود. روی این پرچم طرح کلی کوزوو با رنگ‌های پرچم صربستان و پیام «تسلیم نمی‌شویم» به چشم می‌خورد.

علاوه بر این، فیفا در حکمی دیگر، از آغاز روند تحقیقات درباره شادی آرژانتینی‌ها پس از پیروزی این تیم برابر فرانسه در فینال جام جهانی خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر