مایکروسافت، ایکس باکس را گران کرد
مایکروسافت اعلام کرد: از اول اوت ۲۰۲۶ قیمت کنسولهای ایکسباکس را در بازارهای جهانی افزایش خواهد داد. این شرکت دلیل این تصمیم را رشد قابل توجه هزینه قطعات، بهویژه حافظه و تجهیزات ذخیرهسازی، عنوان کرده است.
به گزارش مملکت آنلاین، بر اساس اعلام مایکروسافت، قیمت مدل ۵۱۲ گیگابایتی ایکسباکس ۱۰۰ دلار و مدل یک ترابایتی ۱۵۰ دلار افزایش مییابد. همچنین این شرکت تولید مدل ۲ ترابایتی این کنسول را متوقف خواهد کرد.
مایکروسافت در بیانیه خود اعلام کرده است که قیمت تراشههای حافظه و تجهیزات ذخیرهسازی در ماههای اخیر بیش از ۲.۵ برابر افزایش یافته و پیشبینی میشود این روند تا سال ۲۰۲۷ نیز ادامه داشته باشد. به گفته این شرکت، افزایش هزینههای تولید و زنجیره تأمین، اصلاح قیمت محصولات را اجتنابناپذیر کرده است.
این سومین افزایش قیمت کنسولهای ایکسباکس در بیش از یک سال گذشته به شمار میرود. کارشناسان معتقدند رشد تقاضا برای تراشههای مورد استفاده در زیرساختهای هوش مصنوعی، افزایش تعرفههای تجاری و بالا رفتن هزینه تولید قطعات الکترونیکی، از مهمترین عوامل این تصمیم هستند.
مایکروسافت تأکید کرده است که قیمت برخی لوازم جانبی و بازیها نیز ممکن است در بازارهای مختلف دستخوش تغییر شود. این اقدام در حالی صورت میگیرد که طی ماههای اخیر، دیگر شرکتهای بزرگ صنعت فناوری نیز بهدلیل افزایش هزینههای تولید، قیمت برخی از محصولات خود را افزایش دادهاند.
انتهای پیام/
ارسال نظر