یکی از هفت آیفون تولیدی، ساخت هند است

شرکت اپل، گوشیهای آیفون به ارزش ۱۴ میلیارد دلار را در سال مالی ۲۰۲۴ در هند، تولید کرد.

یکی از هفت آیفون تولیدی، ساخت هند است

به گزارش مملکت آنلاین، بلومبرگ نیوز به نقل از منابع آگاه نوشت: اپل اکنون ۱۴ درصد از گوشیهای آیفون یا از هر هفت آیفون، یک دستگاه را در هند تولید می کند.

فاکسکان که تولیدکننده قراردادی بزرگ آیفون است، در تولید آیفون در هند، تقریبا ۶۷ درصد و شرکت پگاترون، حدود ۱۷ درصد سهم دارد. کارخانه شرکت ویسترون در ایالت کارناتاکا که سال گذشته توسط گروه تاتا خریداری شد، سهم باقی مانده را تولید می کند.

اپل در بحبوحه تنشهای ژئوپلیتیکی میان آمریکا و چین و با وجود این که چین، بزرگترین قطب تولید آیفون در جهان است، سرگرم متنوع کردن زنجیره تامین خود است.

رویترز دوشنبه هفته جاری گزارش کرده بود شرکت پگاترون در مرحله مذاکرات پیشرفته قرار دارد تا کنترل کارخانه تولید آیفون خود واقع در نزدیکی چنای در ایالت جنوبی تامیل نادو را به گروه تاتا، واگذار کند.

بر اساس گزارش رویترز، این غول کالاهای مصرفی هند، در حال ساخت کارخانه دیگری در تامیل نادو است و پگاترون احتمالا شریک احتمالی این شرکت خواهد بود.

هند در دوران نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور، تلاش کرده است روابط نزدیک‌تری با آمریکا بنا کرده و به یک قطب تولید محصولات الکترونیکی، تبدیل شود. اپل نخستین فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود را در آوریل سال ۲۰۲۳ در هند افتتاح کرد و اکنون بازار رو به رشد هند را هم یک فرصت خرده‌فروشی و هم  یک پایگاه تولید مهم برای محصولاتش در بلندمدت می‌بیند.

انتهای پیام/

ارسال نظر