پلیس نیویورک از ربات چهارپای عجیب به عنوان نیروی جدید بهره می‌گیرد

پلیس نیویورک قصد دارد برای جمع‌آوری اطلاعات و حفظ جان شهروندان بار دیگر از ربات چهارپا سگ‌نمای «دیجی‌داگ» در نیروهای خود استفاده کند.

پلیس نیویورک از ربات چهارپای عجیب به عنوان نیروی جدید بهره می‌گیرد

به گزارش مملکت آنلاین، اریک آدامز شهردار نیویورک در بیانیه‌ای عنوان کرد که قرار است برای حفظ جان شهروندان و جمع‌آوری اطلاعات، بار دیگر از dogidog که چند سال قبل استفاده از آن موضع‌گیری شدید ساکنین را در پی داشت استفاده شود.

دیجی‌داگ یا اسپات، یک ربات چهارپا ساخت شرکت بوستون داینامیکس است که با استفاده از فناوری کنترل راه دور قادر است در محیط‌هایی که حضور انسان خطرآفرین باشد و تفتیش و نظارت بر سایت‌های تولیدی بدون نیاز به حضور نیروی انسانی را انجام دهد.

پیش از این در سال ۲۰۲۰ میلادی اداره‌ پلیس نیویورک، برای شناسایی فردی مسلح که در داخل یک ساختمان سنگر گرفته بود از دیجی‌داگ استفاده کرد. در سال ۲۰۲۱ نیز در جریان عملیات حمله به یک خانه از این ربات برای بررسی محیط داخل استفاده شد. 

اما با افزایش انتقادات، پلیس نیویورک مجبور شد تا قراردادی را که با بوستون داینامیکس بسته بود فوراً لغو کند.

مقامات رسمی نیویورک معتقدند با پرداخت مجموعاً ۷۵۰٬۰۰۰ دلار به شرکت بوستون داینامیکی این امکان وجود دارد که با استفاده از دو سگ رباتیک در نیروی پلیس، در شرایطی نظیر تهدید به بمب‌گذاری که برای جان مردم خطرآفرین هستند میزان خطر را به حداقل برسانیم.

شهردار نیویورک می‌گوید: «پیشرفت علم و فناوری اینجا به داد انسان می‌رسد. ما نباید از آن ترس داشته باشیم. استفاده از سگ‌های رباتیک در اداره‌ی پلیس نیویورک به نفع این شهر است.»

گروه STOP یکی از مخالفان جدی این طرح است که موضع انتقادی علیه اقدام شهردار نیویورک اتخاذ کرده است. این گروه معتقد است که نیویورک نیازمند ایمنی واقعی است نه رباتی چهارپا.

منتقدان این طرح علاوه بر بودجه نسبتا سنگینی که برای آن درنظر گرفته شده، نگرانی خود را بابت نقض حریم خصوصی نیز اعلام کرده‌اند. چراکه این ربات به دوربین مجهز است.

انتهای پیام/

منبع: العین

ارسال نظر