هر فصل سریال ترکیه‌ای ۵۰۰ هزار دلار درآمدزایی دارد

یک مقام ترک اعلام کرد: هر فصل سریال ترکیه‌ای حداقل ۵۰۰ هزار دلار درآمدزایی دارد.

هر فصل سریال ترکیه‌ای ۵۰۰ هزار دلار درآمدزایی دارد

به گزارش مملکت آنلاین، فاتیح اکسوی، رئیس کمیته خدمات سرگرمی و فرهنگی می‌گوید سریال‌های ترکیه به موفقیت جهانی دست یافته‌اند و هر قسمت از یک سریال ترکی که به دیگر کشورها صادر می‌شود در حال حاضر رقمی بین ۳۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار دلار درآمد به همراه دارد.

به گزارش روزنامه حریت آکسوی درباره سریال‌های ترکیه‌ای که در سالیان گذشته با استقبال داخلی و خارجی روبرو بوده گفت: نخستین سریال ترکیه‌ای که در بخش صادرات نقطه عطفی ایجاد کرد، مجموعه عاشقانه "Gümüs" بود که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ از کانال D پخش شد. این مجموعه راه را برای صادرات دیگر سریال‌ها باز کرد.

آکسوی که خودش نیز تهیه‌کننده دست‌کم ۲۵ سریال است، اعتقاد دارد که هم‌اکنون سریال‌های ترکی جزو پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی در اروپا هستند.

او از جمله مجموعه‌های تلویزیونی دیگری که در طول یکی دو سال گذشته در بخش صادرات موفق بودند، به سریال‌های "Sadakatsiz" (بی‌وفا)، "Yargi" (قضاوت)، "Yasak Elma" (سیب ممنوعه)، اشاره کرد.

این مسئول فرهنگی ادعا کرد: یک شبکه خارجی، پس از اقدام به پخش یک سریال ترکی، تبدیل به پربیننده‌ترین شبکه کشورش می‌شود.

وی درباره گسترش صادرات این سریال‌ها نیز گفت: «ما پیوسته در حال گسترش و ورود به بازارهای جدید هستیم. چنانچه بتوانیم وارد بازارهای بخش انگلیسی‌زبان شویم، موفقیتمان چند برابر می‌شود.»

اکسوی بیان کرد که سریال‌های ترکی در یوتیوب نیز بازدید کننده‌های بسیار زیادی دارند.

وی توضیح داد. هر قسمت از سریال‌ها را چهار هفته پس از بخش اصلی از تلویزیون در یوتیوب منتشر می‌کنیم ما معمولا این قسمتها را بدون زیرنویس پست می‌کنیم چون هدف اصلی مان ترکهای خارج از کشور هستند اما با این وجود، سریال های ما توانسته‌اند رکوردهای بازدید سریال در برزیل و آرژانتین را بشکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر