مدیر شبکه نسیم: تمایل مخاطب به خروج از این فضای جامعه بیشتر است

مدیر شبکه نسیم درباره خلاء تلویزیون با پایان مسابقات جام جهانی و اینکه با توجه به شرایط حال حاضر بهتر است به سمت پخش کدام برنامه ها برود؟ معتقد است: اگر فضای جامعه به دلایل مختلفی از جمله مشکلات معیشتی، حمله رسانه های بیگانه، مباحث سیاسی و اقتصادی، اختلافات و به هر دلیلی سنگین باشد، در نهایت تمایل مخاطب به خروج از این فضا بیشتر است که این موضوع می تواند با کارکردهای تفریحی سرگرمی از قبیل فیلم و سریال و طنز برایشان اتفاق بیفتد.

مدیر شبکه نسیم: تمایل مخاطب به خروج از این فضای جامعه بیشتر است

به گزارش مملکت آنلاین، محمدرضا خوشرو ـ مدیر شبکه نسیم ـ از تدارک این شبکه به مدت سه روز،  از چهارشنبه تا جمعه به مناسبت شب یلدا با برنامه های «خانه جلال»، «شوتبال» و «دیدی نو» خبر داد.

وی در بخشی از گفت و گوی خود در درباره اینکه در مقوله سرگرمی، صداوسیما چه کند که مخاطب را با خود همراه کند و در شرایط کنونی جامعه پخش چه نوع سریالی در تلویزیون جواب می دهد و آیا پخش برنامه های تحلیلی و مناظره بیشتر جوابگوست؟ توضیح داد: اگر فضای جامعه به دلایل مختلفی از جمله مشکلات معیشتی، حمله رسانه های بیگانه، مباحث سیاسی و اقتصادی، اختلافات و به هر دلیلی فضای جامعه سنگین باشد، در نهایت تمایل مخاطب به خروج از این فضا بیشتر است که این موضوع می تواند با کارکردهای تفریحی سرگرمی از قبیل فیلم و سریال و طنز برایشان اتفاق بیفتد. بخشی از جامعه هم که شاید به این مقوله تمایل کمتری داشته باشند، تمایلشان به برنامه های تبیینی و تحلیلی بیشتر است و این بخش نخبگانی جامعه است که به دنبال کسب اطلاع و برای کشف بیشتر حقیقت نیازمند برنامه های تبیینی و تحلیلی هستند. این نوع برنامه ها هم اقسام دارد که شامل میزگرد و مناظره و هاردتاک (hard talk) است که مسئولان را به چالش می کشد. بنابراین بخشی از جامعه نیز اینگونه می پسندند اما عموم مردم می خواهند از فضا خارج شوند و نمی خواهند در این فضا غوطه ور شوند و معذب اند.

خوشرو درباره اینکه در مقوله سرگرمی، صداوسیما چه کند که مخاطب را با خود همراه کند؟ تاکید کرد: وظیفه رسانه حاکمیتی که با پول مردم اداره می شود این است که متناسب با تمایل همه اقشار مردم که حوزه سرگرمی و تفریحی و همچنین حوزه تبینی و تحلیلی را شامل می شود، برنامه تولید کند.

مهمانان ویژه شب یلدا: مهران غفوریان و ابوالفضل پورعرب

مدیر شبکه نسیم در ادامه توضیحاتی را درباره تدارک این شبکه به مدت سه روز، از چهارشنبه تا جمعه به مناسبت شب یلدا با برنامه های «خانه جلال»، «شوتبال» و «دیدی نو» ارائه کرد و از مهران غفوریان، ابوالفضل پورعرب و علی طولابی، از شرکت کنندگان برنامه «عصر جدید» و هنرمندان برنامه طنز «صبح جمعه با شما» و ... به عنوان مهمانان ویژه این برنامه ها یاد کرد.

وی درباره ی برنامه «خانه جلال» گفت: این برنامه با اجرای آقایان بهروز افخمی و یوسفعلی میرشکاک اجرا می شود. اجرای آقای میرشکاک به پیشنهاد خود آقای افخمی بوده است. این برنامه قرار است با حضور هنرمندانی از جمله ابوالفضل پورعرب و جواد خیابانی و طنزپردازان از جمله ناصر فیض و هنرمندان دیگری روی آنتن برود. این ویژه برنامه شامل دو قسمت است که چهارشنبه و پنجشنبه شب روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

رسول نجفیان و اجرای  موسیقی ویژه

مدیر شبکه نسیم همچنین از تدارک برنامه «دیدی نو» با اجرای شهرام شکیبا به مناسبت یلدا خبر داد و گفت: این برنامه به مناسبت یلدا ویژه شده است. رسول نجفیان در این برنامه با گروه موسیقی با تار و ساز و کمانچه اجرا خواهد داشت. همچنین ایوب آقاخانی و تیمش در این برنامه اجرا خواهند داشت.

«شوتبال» ویژه برنامه سه ساعته در شب یلدا

مدیر شبکه نسیم در عین حال «شوتبال» را به عنوان برنامه اصلی شب یلدا نام برد و درباره ی ساختار آن توضیح داد: این برنامه با اجرای سوگل طهماسبی و علی عامل هاشمی روی آنتن می رود و چهارشنبه شب در سه ساعت روی آنتن خواهد رفت. مهران غفوریان و هنرمندان «صبح جمعه با شما» از مهمانان این ویژه برنامه هستند و اجرای استنداپ کمدی و گروهای موسیقی از بخش های مختلف این برنامه هستند.

خوشرو همچنین از ساخت دو ویژه برنامه که در صدا و سیما کردستان و سیستان و بلوچستان برای شبکه نسیم تدارک دیده شده خبر داد که قرار است روز جمعه (دوم آذر ماه) از این شبکه روی آنتن برود و شامل بخش های مختلفی است.

پخش بخش هایی از «خندوانه» در شب یلدا

وی همچنین از تدارک برنامه نسیما و دوربین مخفی و همچنین پخش بخش هایی از «خندوانه» در شب یلدا خبر داد.

مدیر شبکه نسیم در پایان درباره ی ماهیت شبکه فراتر با کیفیت ۴K-HDR که به منظور دیدارهای جام جهانی رسما راه اندازی شد، توضیح داد: این شبکه همچنان فعال خواهد بود. این شبکه قرار است برنامه های سرگرم کننده با کیفیت ۴K-HDR را پخش کند که شامل آثار نمایشی از فیلم ها و مستند و انیمیشن های ۴K-HDR است. به مناسبت یلدا نیز قرار است شش فیلم مطرح هالیوود را پخش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر