شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در آذربایجان‌غربی آغاز شد

نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تجسم هنر آذربایجان‌غربی (هندسه احساس) در نگارخانه حوزه هنری ارومیه گشایش یافت.

شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در آذربایجان‌غربی آغاز شد

به گزارش مملکت آنلاین، حمید بهجت دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر آذربایجان غربی (هندسه احساس) روز شنبه در آیین بازگشایی این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه شامل ۴۲ اثر از ۱۰ هنرمند و آثار آن در ۱۰ بخش شامل خوشنویسی، نقاشی،تذهیب، خط، مجسمه سازی، تصویر سازی، عکاسی، چیدمان، ویدیوآرت، گرافیک و کاریکاتور است.

بهجت در خصوص ۲ پوستر هنرهای تجسمی که همزمان با افتتاح نمایشگاه رونمایی شد گفت: پوستر مسابقه هنرهای تجسمی تجسم هنر مربوط به دانش آموزان مقاطع دوم متوسطه آذربایجان غربی است و پوستر دیگر مربوط به مسابقه دانشجویان دانشگاههای استان است که به علاقمندان شرکت در مسابقه فرصت داده شده تا ۳۱ فروردین ماه آثار خود را ارسال کنند.

دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر آذربایجان غربی افزود: همچنین داوری آثار ارسالی این دو بخش در اردیبهشت ماه خواهد بود و آثار منتخب نیز در ۱۲ اردبیهشت همزمان با هفته بزرگداشت معلم معرفی و از منتخبان هر بخش تجلیل خواهد شد.

بهجت به برگزاری سلسله نشست های تخصصی اشاره کرد و گفت: نزدیک هشت سلسله نشست تخصصی برگزار می شود که چهار نشست در دانشکده معماری و شهر سازی و هنر ارومیه، یک نشست در دانشگاه آفاق، ۲ نشست در شهرستان های شوط و مهاباد و نشست تاریخ هنر آذربایجان غربی با همکاری بنیاد ایرانشناسی آذربایجان غربی در گالری حوزه هنری برگزار خواهد شد.

وی افزود: کارگاههای انتقال تجربه نیز از دیگر برنامه های این جشنواره است که نزدیک هفت کارگاه انتقال تجربه برگزار خواهد شد و از این میان یک کارگاه در تکاب، یک کارگاه در چایپاره و بقیه درمحل گالری نمایشگاه برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین یک کارگاه انتقال تجربه نیز در هنرستان هنرهای زیبا و یک کارگاه در دانشکده معماری و شهرسازی و هنر ارومیه برگزار می شود.

بهجت ادامه داد: پس از این افتتاحیه، نمایشگاههای جانبی در نهم ماه جاری شامل نمایشگاه آثار دانشجویان دانشکده معماری و شهرسازی ارومیه در گالری خود دانشکده و در روز چهارشنبه آثار دانشجویان دانشگاه آفاق در خود دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: نمایشگاهی با موضوع غزه " همقدم تا فتح قدس" آثار تصویر سازی انجمن بانوان خیمه در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه افتتاح خواهد شد.

وی اظهارکرد: همچنین ۱۲ بهمن ماه جاری نمایشگاه شمال استان در خوی و نمایشگاه جنوب استان در پیرانشهر در افتتاح خواهند شد.

بهجت افزود: نمایشگاه تجسم هنر هرسال جزوی از برنامه های جشنواره هنرهای تجسمی فجر است که در ۲ بخش رقابتی و غیر رقابتی افتتاح می شود که بخش رقابتی ۱۰ بهمن ماه در تهران افتتاح می شود و بخش غیر رقابتی به مرکزیت هر استان برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر