آغاز جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در رفسنجان

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روز شنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در محل مجموعه فرهنگی خجسته آگاه رفسنجان آغاز به کار کرد.

آغاز جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در رفسنجان

به گزارش مملکت آنلاین،  این جشنواره از بخش های مختلفی از جمله داستان های بومی، محلی، بخش ۹۰ ثانیه ای و نیز شهید حاج قاسم سلیمانی تشکیل شده است.

امام جمعه رفسنجان در مراسم آغاز به کار این جشنواره گفت: قصه گویی هنری بسیار تاثیرگذار است، در این حوزه می توان از قصه های قرآن که بسیار در تقویت ایمان آموزنده است بهره مند شد.
حجت الاسلام اصغر عسکری افزود: در قصه گویی باید هنر جمعی به میدان آید و البته در قرآن خداوند به مساله قصه گویی قداستی اعطا کرده که کسی که در مسیر این هنر وارد می شود کار الهی انجام می دهد.

وی با بیان اینکه کار قصه گویی باید هدفمند باشد اضافه کرد: در قصه ها باید پند و عبرت وجود داشته باشد و قصه ها دارای هدایت، رحمت و گویای ارزش ها باشند.
اکبر خدادادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان هم در این آیین از اهمیت قصه گویی گفت و افزود: این جشنواره را شروع کردیم تا با پاشیدن بذر ایمان، تربیت را آغاز کنیم؛ موضوعی که در کلام رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به آن توصیه شده است.

وی ادامه داد: قصه‌گویی سبب توسعه زبان می شود؛ علامه طباطبایی زمانی که در حال تدوین پیچیده ترین و فلسفی ترین کتاب ها بود در همان دوران هم کتاب داستان راستان را تدوین کرد که این موضوع نشان می‌دهد برای ما تکلیف است به سمت قصه‌گویی حرکت کنیم.
خدادادی بیان کرد: این جشنواره از بخش‌های مختلفی از جمله بخش حاج قاسم سلیمانی، قصه، داستان‌های بومی‌، داستان‌های محلی و بخش ۹۰ ثانیه‌ای تشکیل شده است که ۶۵ نفر از استان های مختلف به این جشنواره راه یافتند و امروز و فردا برنامه‌های خود را اجرا می کنند تا در آیین پایانی برترین‌ها معرفی شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر