تمایل به تحصیل در مدارس «غیردولتی» بیشتر شده است

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از افزایش تمایل والدین به تحصیل فرزندانشان در مدارس غیردولتی در سال جاری خبر داد.

تمایل به تحصیل در مدارس «غیردولتی» بیشتر شده است

به گزارش مملکت آنلاین، اسماعیل فراهانی در نشست قطبی مدارس غیردولتی و هیات امنایی که با حضور روسای ادارات مشارکت های مردمی پنج استان ایلام، کردستان، کرمانشاه، همدان و لرستان، امروز (19 آبان) در کرمانشاه برگزار شد از تدوین سند راهبردی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی خبر داد و افزود: این سند مبتنی بر سیاست های مقام معظم رهبری در حوزه آموزش و پرورش و بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، سند تحول دولت مردمی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده است.

وی افزود: این سند که از مهرماه امسال اجرایی شده چهار ساله بوده و در راستای نظارت هرچه بیشتر بر کیفیت فعالیت مدارس غیردولتی تدوین شده است.

وی تصریح کرد: طبق سند تدوین شده مدارس غیردولتی باید وضعیت مدرسه در آیتم های اعلام شده به آنها را در یک سامانه وارد کرده و بر اساس این آیتم ها، سطح مدرسه ارزیابی و بر اساس آن شهریه این مدارس تعیین می شود.

فراهانی گفت: بر اساس این سند نظارت و کنترل بیشتری بر فعالیت مدارس در آیتم های اعلامی خواهد بود تا شهریه بر اساس عملکرد آنها تعیین شود.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش به دیدگاه منفی جامعه نسبت به مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود: بسیاری معتقدند که این مدارس تک بعدی بوده و فقط در حوزه آموزش فعالیت کرده و فعالیت چندانی در حوزه پرورش دانش آموزان ندارند، در همین راستا در این سند در نظر داریم که عمده کار را در حوزه فعالیت های پرورشی مدارس غیردولتی متمرکز کنیم تا این نگاه منفی جامعه را به یک نگاه مثبت تبدیل کنیم.

این مسئول گفت: در فعالیت های پرورشی تمرکز ما بر برنامه های مختلفی است که از جمه آن برگزاری جشن تکلیف برای دانش آموزان دختران پایه سوم و چهارم دبستان، توجه به نماز جماعت و حضور روحانیون در مدارس، تاکید بر حفظ قرآن و حمایت از دانش آموزان حافظ قرآن و توجه به برنامه های هنری می باشد.

وی با اشاره به استقبال از مدارس غیردولتی در سال جاری، درتشریح چرایی این استقبال گفت: با حضوری شدن فعالیت مدارس پس از دو سال شیوع کرونا، با توجه به افت تحصیلی دانش آموزان، والدین تمایل بیشتری برای تحصیل فرزندان خود در مدارس غیردولتی دارند و باید با افزایش فعالیت های پرورشی دانش آموزان این استقبال را حفظ کرده و افزایش دهیم.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو میلیون و 200 هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی کشور تحصیل می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر