رئیس سازمان بازرسی کل کشور: قضات با توجه به مقوله پیشگیری، زمینه‌های اختلاف را شناسایی کنند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: قضات باید با توجه به مقوله پیشگیری، زمینه‌های ایجاد پرونده و شکل‌گیری دعاوی و اختلاف را شناسایی و رفع کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: قضات با توجه به مقوله پیشگیری، زمینه‌های اختلاف را شناسایی کنند

به گزارش مملکت آنلاین، ذبیح الله خدائیان، امروز پنج شنبه ۱۹ آبان در جمع قضات دادگستری شهرستان طبس اظهار کرد: سفرهای استانی رئیس قوه قضائیه کاربردی بوده و پیگیری اجرای تصمیمات گرفته شده در آن‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر مقوله امنیت بیان کرد: قضات باید با شناسایی مشکلات شهرستان، نسبت به شناسایی منشأ مشکل و رفع آن پیش‌قدم باشند.

خدائیان با بیان اینکه حمایت از تولید، شناسایی مشکلات اساسی کشور، استقلال قاضی و کاهش جمعیت کیفری از سیاست‌های قوه قضائیه در دوران تحول و تعالی است، گفت: قضات باید در نوع برخورد و صدور حکم سعه‌صدر و نهایت دقت را داشته باشند تا طرفین پرونده احساس نکنند تبعیضی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه قضات باانگیزه و فعال می‌توانند با تعامل سایر مسئولان شهرستان و ابتکار و خلاقیت، آمار پرونده و اختلاف و دعاوی را کاهش دهند، تصریح کرد: از قضات خواستاریم استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان صلح و سازش را برای حل و فصل پرونده‌ها مورد توجه قرار دهند چراکه این امر نقش مهمی در تسریع در رسیدگی، ایجاد امنیت و هم‌چنین کاهش آمار پرونده‌ها دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر