سازش در بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با اشاره به همکاری بیش از ۱۶ هزار صلح یار تحت عناوین مختلف با مرکز توسعه حل اختلاف، از صلح و سازش در بیش از ۵۰ درصد پرونده هایی که به شورای های حل اختلاف ارجاع می‌شود، خبر داد.

سازش در بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف

به گزارش مملکت آنلاین، حجت الاسلام «هادی صادقی» در آیین اعطای احکام صلح یاران مناطق و محلات شهرستان بافق، اظهار کرد: بیش از ۱۶ هزار صلح یار تحت عناوین مختلف با مرکز توسعه حل اختلاف همکاری می کنند و دستگاه قضایی را در حل اختلافات و ایجاد صلح و سازش بین مردم یاری می رسانند.

وی افزود: در شهرستان بافق ۸۰ نفر از ۲۰ محله شهرستان دارای ابلاغ صلح یار شدند که از ضریب نفوذ، مردمداری و اعتماد و اعتبار این افراد متعهد در هر محله برای رفع مشکلات، دعاوی، اختلافات و خصومات بهره گرفته می شود.

صادقی با بیان اینکه در نگاه آمار، بیش از ۵۰ درصد پرونده هایی که به شورای های حل اختلاف ارجاع می شود ختم به صلح و سازش می‌شود، افزود: در طرح هیئت های صلح محلات، مقرر است موضوع اختلاف و دعاوی قبل از ورود به دستگاه قضایی با حکمیت و  تلاش ریش سپیدان محلی حل و فصل شود.

این مسئول اظهار کرد: آمار دقیقی از بسیاری از اختلافات خرد که در محلات توسط هیئت های صلح و صلح یاران حل و فصل می شود در دست نیست، اما قدر مسلم هر موضوعی که با وساطت بزرگان محله و اخذ توافق و تراضی طرفین اختلاف، حل شود موجب جلب رضایت مردم و افزایش سرمایه اجتماعی می شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور مشارکت صلح یاران در حل و فصل اختلافات و دعاوی بین مردم در محلات را یک اقدام دلی و مبتنی بر ارزش های باطنی ذکر و ابراز کرد: اصلاح ذات البین یک اقدام خداپسندانه و مأجور درگاه الهی است.

گفتنی است؛ در این نشست با حضور رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان و مدیران محلی، ابلاغ ۸۰ نفر از صلح یاران شهرستان بافق اعطا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر