آغاز بارندگی در کشور از فردا با ورود سامانه بارشی

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح آخرین پیش بینی های هواشناسی از ورود سامانه بارشی به غرب کشور طی فردا (۲۹ مهر) خبر داد.

آغاز بارندگی در کشور از فردا با ورود سامانه بارشی

به گزارش مملکت آنلاین، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشوراظهارکرد: بر اساس تحلیل‌ آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم می‌شود. در شرق کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک پدیده غالب خواهد بود.

وی افزود: روز جمعه (۲۹ مهر) با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، برخی نقاط واقع در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز ابرناکی، رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود همچنین به تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر ابرناکی و بارش باران در سواحل دریای خزر نیز همراه با کاهش دما شروع می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: روز شنبه (۳۰ مهر) مقدار بارش در این مناطق تشدید می‌شود و در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده و باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. روز یکشنبه (اول آبان) فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کاهش می‌یابد و در سواحل دریای خزر و در استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و شمال استان‌های خراسان رضوی و سمنان بارش پراکنده ادامه خواهد داشت و به‌تدریج سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج می‌شود. روز دوشنبه (۲آبان) برای برخی مناطق غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: تا روز یکشنبه در شمال شرق و شرق کشور و استان‌های واقع در نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۹ مهر) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی در بعد از ظهر و وزش باد شدید و گرد و خاک و در شب کمی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۳۰ مهر) کمی ابری تا نیمه ابری در بعد از ظهر وزش باد شدید و بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد خواهد بود. 

ضیاییان در خاتمه اظهار کرد: طی امروز و فردا اهواز با دمای ۳۸ و ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۱- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر