دو سامانه بارشی از دوشنبه و چهارشنبه وارد کشور می‌شوند

علاوه بر ورود سامانه بارشی جدید از فردا به کشور، روز چهارشنبه نیز یک سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود که باعث بارش برف و باران در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور خواهد شد.

دو سامانه بارشی از دوشنبه و چهارشنبه وارد کشور می‌شوند

به گزارش مملکت آنلاین، امین حسین نقشینه درباره وضعیت آب و هوای کشور به خبرنگاران گفت: امروز (یکشنبه) از بارش‌های شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در ۲۶ استان کاسته یا قطع خواهد شد و تمرکز بارش‌ها در چند استان محدود می‌شود.

وی افزود: عمدتا بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، یزد، جنوب ایلام، شمال بوشهر،  جنوب خراسان رضوی و شمال فارس خواهد بود که موجب سیلاب و آبگرفتگی معابر خواهد شد. در مناطق سردسیر نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی بعدی در روز دوشنبه از سمت غرب به کشور خبر داد و گفت: در این روز در نیمه غربی و دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس شاهد بارندگی خواهیم بود.

وی بیان کرد: بر این اساس بارش‌ها فردا (دوشنبه) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، شمال بوشهر و مناطقی از اصفهان رخ می‌دهد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، شدت بارش‌ها فردا در شمال شرق خوزستان، شرق و جنوب لرستان و غرب آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه گفت: سامانه بارشی روز سه شنبه از کشور خارج و مجددا روز چهارشنبه یک سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و بارش برف و باران برای مناطقی از شمال غرب و غرب کشور آغاز خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: امشب برای گیلان و مازندران هم بارش باران پراکنده پیش بینی می شود و در ۵ روز آینده در مناطق سردسیر کشورمان کولاک برف و کاهش دید وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر