برای تنظیم بازار:

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی از توزیع ۲۰۰ هزار تن برنج و شکر خبرداد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: : ۱۰۰ هزار تن برنج وارداتی و ۱۰۰ هزار تن شکر در ماه رمضان امسال برای ثبات قیمت‌ها و حفظ آرامش بازار در سطح کشور عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی از توزیع ۲۰۰ هزار تن برنج و شکر خبرداد

به گزارش مملکت آنلاین، سید سعید راد در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور اعلام کرد: در ماه رمضان ۱۴۰۱ مجددا ۱۰۰ هزار تن برنج از انواع هندی و پاکستانی و ۱۰۰ هزار تن شکر سفید برای مصرف خانوار‌ها و صنف و صنعت از محل ذخایر راهبردی، متناسب با موجودی انبار‌ها به منظور عرضه در سطح کشور تخصیص و در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان‌ها قرار گرفته است.

برنج هندی ۱۱۲۱ در بسته‌بندی‌های ۱۰ کیلویی و به قیمت هر کیلوگرم ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کنندگان، برنج پاکستانی در بسته‌بندی‌های ۱۰ کیلویی با قیمت هر کیلوگرم ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج تایلندی در بسته‌بندی‌های ۱۰ کیلویی با قیمت هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در کشور عرضه می‌شود.

شکر سفید نیز در بسته‌بندی‌های مختلف و با احتساب ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان‌ها قرار می‌گیرد.

راد گفت: تعیین شیوه، شبکه و مباشرین توزیع کالا‌های تخصیصی بر عهده کارگروه تنظیم بازار استان‌ها است و این کالا‌ها از طریق شبکه‌های منتخب اعم از فروشگاه‌های زنجیره ای، تعاونی‌های مصرف، اصناف منتخب، مراکز عرضه مستقیم کالا و میادین میوه و تره بار در سطح کشور توزیع می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان ها، وظیفه تامین و تدارک برنج و شکر تنظیم بازار تخصیصی را بر عهده خواهند داشت و تخصیص برنج مربوط به استان‌های تولیدکننده برنج شامل گیلان و مازندران با درخواست رییس کارگروه تنظیم بازار استان انجام می‌شود.

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، بازرسان سازمان‌های جهاد کشاورزی استان، سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف ایران مکلفند نسبت به کنترل و نظارت بر روند توزیع و رعایت قیمت فروش کالا‌های یاد شده، اقدام و در صورت بروز تخلف، اقدام قانونی را با هماهنگی مراجع انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر