۷۰ هزار موقوفه از ۲۰۰ هزار موقوفه کشور دارای درآمد هستند

معاون سازمان اوقاف، ۷۰ هزار موقوفه از ۲۰۰ هزار موقوفه کشور را دارای درآمد دانست و گفت: در نظر داریم موقوفات را توسط امین اداره کنیم.

۷۰ هزار موقوفه از ۲۰۰ هزار موقوفه کشور دارای درآمد هستند

به گزارش مملکت آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین امرالله حسنی نیا در حاشیه سفر به شهرستان لنگرود، با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار موقوفه شامل مساجد و تکایا و حسینیه ها در سطح کشور داریم، اظهار کرد: حدود ۷۰ هزار موقوفه دارای درآمد است.

وی برنامه هر موقوفه را براساس وقف نامه دانست و افزود: وقف نامه ها نیت وقف و محل اجرای وقف را مشخص می کنند.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به دو رویکرد مهم و ابتکاری سازمان، تصریح کرد: در نظر داریم موقوفات را توسط امین اداره کنیم و سازمان اوقاف ناظر باشد و اجرای وقف و کسب درآمد و مصرف به صورت امنای مردمی انجام شود.

حجت الاسلام حسنی نیا، با بیان اینکه برنامه اقتصادی هر موقوفه به امنا داده می شود تا حداکثر بهره برداری را از موقوفات داشته باشند، گفت: متولی و امین موقوفه اول باید نسبت به حفظ آن وقف اقدام کند و سپس بهره برداری لازم را در قالب طرح های اقتصادی خوب و به روز داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های دانش بنیان در حوزه موقوفات، عنوان کرد: درآمدهای کسب شده در راستای نیت وقف در خدمت به مردم و حوزه های فرهنگی و اجتماعی و آموزشی صرف می شود.

معاون سازمان اوقاف، از اجرای ۲۰۰ طرح اقتصادی مرتبط با موقوفات با سرمایه گذاری حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: سعی می کنیم موقوفات را در بخش کشاورزی فعال کنیم تا در تولید و اشتغال کشور سهیم باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر