پیش‌نویس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تدوین شد

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: پیشنویس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تدوین شد.

پیش‌نویس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تدوین شد

به گزارش مملکت آنلاین، حمزه شکیب در نشست خبری که پنجم اسفند ماه در نظام مهندسی ساختمان بجنورد برگزار شد، اظهارکرد: قانون نظام مهندسی در سال ۷۴ تصویب شده است و ۲۶ سال از زمان تصویب آن می گذرد اما در حال حاضر روش ها تغییر کرده و هم اکنون این موضوع مطرح است که تغییراتی در این قانون اعمال شود.

وی افزود: پیش‌نویس آن هم اکنون آماده شده و به دنبال آن هستیم تا اصلاح قانون را به نتیجه برسانیم.

وی ادامه داد: به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها نیز اعلام کرده ایم که پیشنهادات خود را در این ارتباط اعلام کنند و به طور قطع نگاه ما بر این بوده تا ضمن حفظ استقلال سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها، ارتقای کیفیت ساخت و سازها را نیز داشته باشیم.

شکیب اظهار کرد: از سوی دیگر به دنبال آن هستیم تا سازمان نظام مهندسی ساختمان را تبدیل به یک مرجع حرفه‌ای کنیم.

وی با تاکید بر اینکه به طور قطع سازمان نظام مهندسی ساختمان می تواند نقش کلیدی در سروسامان دادن وضعیت نامناسب مسکن داشته باشد، تصریح کرد: این سازمان می تواند نقش کلیدی در طرح نهضت ملی مسکن داشته باشد.

وی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن قرار بر این است تا حدود ۴ میلیون واحد مسکونی ساخته شود، تاکیدکرد: انتظار ما بر این است تا دولت و مراکز صدور پروانه در اجرای این طرح به سازمان نظام مهندسی ساختمان اعتماد کنند و این پتانسیل در این سازمان وجود دارد که کمک کند تا ساختمان های باکیفیتی ساخته شود و وضعیت را بهبود دهد.

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ارتباط با تعرفه مهندسان نیز بیان کرد: تلاش ما بر این است تا یک تعرفه واقعی اعلام شود و درصدد هستیم تا هزینه واقعی ساخت و ساز را اعلام کنیم.

وی با اشاره به مبحث ۲۲ نیز گفت: متاسفانه مبحث ۲۲ مظلوم واقع شده است، این موضوع در سال ۹۲ تصویب شد اما از آن زمان سازوکار اجرایی برای آن آماده نشده است.

وی افزود: به عنوان مثال چرا پلاسکو را از دست دادیم؟ این امر به علت آن بود که اگر این ساختمان درست نگه داشته می شد هم اکنون این ساختمان وجود داشت.

شکیب ادامه داد: در حال حاضر بیش از یک هزار ساختمان بالای ۱۲ طبقه در تهران وجود دارد که باید کار نگهداری در آن ها انجام شود.

وی با اشاره به ساخت و سازهای انجام شده در کشور طی امسال تصریح کرد: طی سال جاری میزان ساخت و سازها نسب به سال گذشته ۵۵ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر