توانگر: وزیر کار شورای عالی تأمین اجتماعی را احیا کند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جهت احقاق حقوق کارگران و کارفرمایان و بازنشستگان، شورای عالی تأمین اجتماعی را احیا نماید.

توانگر: وزیر کار شورای عالی تأمین اجتماعی را احیا کند

به گزارش مملکت آنلاین، مجتبی توانگر گفت: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک سازمان عمومی غیردولتی و صندوق بین المللی است که سرمایه اصلی و دارایی‌های آن از محل پرداخت بیمه کارفرمایان و بنگاه‌های اقتصادی و یا از سهم کارگران تأمین می‌شود منتها کارفرمایان و کارگران به عنوان شرکای اصلی این سازمان در فرآیند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در این مجموعه جایگاه و سهم مناسبی ندارند.

وی ادامه داد: در این بین در فرایند و مجموعه اتفاقاتی در سال ۸۹ و در جریان تدوین اساسنامه صندوق تأمین اجتماعی و همچنین در سال ۹۱ با تغییر صندوق تأمین اجتماعی به سازمان تأمین اجتماعی، عملاً شورای عالی تأمین اجتماعی حذف شد. آن هم در شرایطی که در ساختار سازمان تأمین اجتماعی هیأت امنایی دیده شده که عمده آن توسط دولت انتخاب می شود و صاحبان اصلی این صندوق حضور مؤثری ندارند.

عضو شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط اصلاح ساختار و احیای مجدد شورای عالی تأمین اجتماعی لازم و ضروری است آن هم به گونه ای که اکثریت اعضای آن از طرف جامعه کارفرمایی، کارگری و بازنشستگی باشند چون در صورت پررنگ‌تر شدن حضور نمایندگان صاحبان اصلی این صندوق، حتما بهره‌وری، اثرگذاری و کیفیت خدمات آن بهبود خواهد یافت.

توانگر در پایان گفت که از دولت سیزدهم و وزیر کار، انتظار می‌رود که در این رابطه اقدام جدی به عمل آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر