امامی کاشانی: پیام اربعین ملت‌ها را در برابر ظلم بیدار می کند

امام جمعه موقت تهران، پیام راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی را عامل بیداری ملت ها دانست و گفت: آمریکایی ها برای مواجهه با این رویداد جهانی، مشکل آفرینی می کنند، آمریکا و هم پیمانانش خواستار فشار حداکثری بر ایران هستند اما خداوند در برابر این فشار به آنها ذلت و بدبختی حداکثری داده است.

امامی کاشانی: پیام اربعین ملت‌ها را در برابر ظلم بیدار می کند

به گزارش مملکت‌آنلاین، آیت الله «محمد امامی کاشانی» در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: آمریکا، صهیونیسم و آل سعود دشمن خدا هستند و نمی خواهند حقیقت باز شود؛ آنها می خواهند آنچه که حق است مخفی باشد و از بین برود؛ این یک واقعیت است که در دنیا مشاهده می کنیم ولی اگر راه را طی و استقامت کردیم پیروز می شویم.

وی به مقاومت مردم یمن در برابر جنایات آل سعود اشاره کرد و اظهارداشت: یمنی ها اکنون در برابر حامیان سعودی استقامت خود را نشان دادند و خدا آنها را کمک و حمایت می کند و آبروی آل سعود مانند حامیان آنها (آمریکا و ...) رفت.

امام جمعه موقت تهران به شعارهای آمریکا درباره فشار حداکثری بر ایران اشاره کرد و گفت: بلندگوی این شعار در حرکات و اعمال آل سعود و دیگر حامیان و همپیمانان آمریکا و صهیونیسم نشان داده می شود، اما دیدیم که خداوند متعال در برابر فشار حداکثری آنها ذلت و بدبختی حداکثری به آنها داد و آبروی آنها را برد.

وی تصریح کرد: این قدرت خدا و نتیجه استقامت است؛ استقامت راه شهدا، دین و تکلیف انسان در برابر شهدا است.

 

سیره شهدا، درس ایثار و اخلاق برای آیندگان است

آیت الله امامی کاشانی با یادآوری نزدیکی ایام اربعین حسینی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که مدیران و سردمداران جمعیت های مختلف که برای زیارت امام حسین(ع) رهسپار می شوند، انگیزه ها و آثار شهدا را بیان کنند؛ آثار و افکار شهدا و پدران و مادران و همسر و فرزندان آنها باید گفته شود تا ایثار و فداکاری اگر در تاریخ ثبت شود. سیره شهدا برای آیندگان درس اخلاق و ایثار است.

وی ادامه داد: قرآن کریم می فرماید شهید نزد خدا زنده است،  حیات شهدا، حیات واقعی است؛ فرق حیات واقعی از غیر واقعی در نزدیکی به خدا است و آخرت برای آنها لذت بخش است وبا اولیا محشور می شوند؛ حیاتی که زنده است، صحنه های آینده(زندگی برزخی) از شما پنهان است و اگر حجاب برداشته شود؛ مال دروغ و حرام خوردن و مقام پرستی خود را نشان می دهد؛ به این خاطر زندگی غیر شهید واقعی نیست و کسانی که راه و فکر شهدا بروند و در برابر دشمن ایستادگی می کنند و حیات واقعی دارند.

 

نیروی انتظامی پُرتلاش به وظایف خود عمل می کند

امام جمعه موقت تهران در ادامه این خطبه گفت: یکی از نیروهای پرتلاش در عمل به وظایف، نیروی انتظامی است که تلاش می کنند و زحمت می کشند و امیدواریم خداوند متعال هم اجر آنها را بدهد؛ خداوند آنها را که در وظیفه خود سستی می کند، بیدار نماد و آنها که فداکاری می کنند  و چه بسا به شهادت رسیده اند خداوند به آنها اجر فراوان ومرحمت می فرماید.

آیت الله امامی کاشانی افزود: ما در شرایطی هستیم که اربعین سیدالشهدا این حقیقت را که ارزش ها باید همیشه متبلور باشد، خود را نشان داده است؛ اربعین حقیقتی است و چنان انعکاس یافته و باعث شده که دشمن الان متوجه اربعین و عراق شود به طوری که  برای این مراسم ایجاد مزاحمت می کند برای آنها سنگین است که میلیون ها نفر ها کمتر یا بیشتر به کربلا بروند.

وی تصریح کرد: دشمن نمی خواهد که پرچم امام حسین(ع) بلند باشد، زیرا شهادت آور است و ملت ها را بیدار می کند که در برابر ظلم بایستند؛ نه تنها شعار امام حسین (ع) روز عاشورا این بود، بلکه اربعین نیز «هیهات منا الذله» است و به همین دلیل آنها برای این راه مشکل آفرینی می کنند، خداوند متعال کمک می کند.

وی با یادآوری اینکه امروز روز شهادت حضرت رقیه (س) دختر امام حسین است، تاکید کرد: اربعین حادثه ای است که دنیا را متوجه خود می کند؛ داستان ابا عبدالله(ع)، داستانی جهانی است و دنیا را به خود متوجه کرده است و حرم و راه ایشان موجب عظمتی است که از اربعین و حادثه سیدالشهدا داریم و این سرمایه بزرگی برای ائمه هدی است که اسلام را تفسیر و به دنیا معرفی کنند.

 

موانع تولید و سرمایه گذاری برداشته شود

آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران هم گفت: با امانت، تعهد و درایت باید به سراغ نیازهای کشور و افزایش تولید برویم، دولت هم در مقام اجرا راه را برای سرمایه گذاری باز کند و موانع تولید را بردارد.

وی افزود: کشور در برابر مشکلات مختلف اقتصادی، بیکاری و اشتغال قرار دارد و ما در مقابل این مشکلات عهد و وظایفی داریم.

وی تصریح کرد: دولت، مجلس، دستگاه قضا، ملت ما عهد و میثاق داریم و آن حفظ و عمل به دین است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به تلاش های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و یادآور شد: دشمن در اتاق فکر خود برای همه مسائل ازجمله اقتصادی، نظامی و سیاسی، معنویت وعفت دختران و جوانان ایرانی، برنامه ریزی می کند، ما هم باید اتاق فکر داشته باشیم، عهد ما این است.

آیت الله امامی کاشانی همچنین گفت: دشمن به دنبال راه های ترویج بی بند و باری بین جوانان ایرانی است و ما باید توجه کنیم که در برابر برنامه ریزی دشمن عهد داریم، ما باید در کشور سرمایه ها را صرف تولید و اشتغال کنیم، از اینکه جوانان مشغول به کار می شوند و از این که کالای ایرانی مصرف می شود لذت ببریم و نه اینکه پول جمع کنیم.

وی تصریح کرد: ما باید سعی کنیم کالای با کیفیت تولید کنیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: با امانت، تعهد و درایت سراغ نیازهای کشور در تولید برویم، دولت هم در مقام اجرا توجه کامل کند، و راه را برای سرمایه گذاری باز کنند، موانع تولید و سرمایه گذاری را بردارند.

آیت الله امامی کاشانی همچنین بر توجه و رعایت حقوق مردم در تمامی زمینه ها تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از این خطبه به وظایف بندگان و امت اسلام در زمان تاخیر غیبت امام عصر(عج) اشاره کرد و گفت: براساس روایات در زمان طولانی شدن غیبت باید بر دین باقی بود و به دین عمل کرد، ما در برابر اسلام و پیغمبر(ص) و امام عصر (_عج) موظف هستیم.

 

ولایت؛ وحی را از تفسیر غلط مصون می دارد

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه این خطبه همچنین اظهارداشت: ولایت و امامت در درون نبوت و پیامبری است ولی وصایت که بعد از پیغمبر است همان رهبری و ولایت را در خود دارد و نبوت را صیانت و حفاظت می کند.

وی افزود: وصایت و ولایت وحی را از تفسیر غلط حفظ و مراقبت می کند از اینکه الفاظ وحی دگرگون نشود، مراقبت می کند تا آنان که دنیا طلبند معنای وحی را به نفع خودشان نکنند و کلام خدا را در راه آرزوهای خود مصادره نکنند، ‌همانطور که در تاریخ اسلام این مصادره ها بسیار پیداست که خلفای بنی امیه و بنی عباس چگونه قرآن کریم و آیات آن را به نفع خود تفسیر کردند.

آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: بنابراین معنای ولایت و وصایت حفظ وحی از نظر فقهی و عملی است و این مقام به ظالمان یعنی آنان که در ظلم و گناهند و مقام عصمت ندارند، ‌ تعلق نمی گیرد.

امام جمعه این هفته تهران افزود: حتی اگر کسی گناه و بعد توبه کند باز مشمول ظالمان است چون این آیه مبارکه مقام عصمت را بیان می کند و عصمت این است که معصوم  در گناه وارد نشود و وصایت و امامت پس از پیغمبر اکرم (ص) طبق احادیث فراوان در جهت صیانت نبوت است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر