ابلاغ دو قانون مهم استخدامی معلمان حق‌التدریس و مدارس مناطق محروم

قانون «تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی» و دستورالعمل واگذاری تجهیزات هوشمند به دانش ­آموزان مناطق محروم ابلاغ شد.

ابلاغ دو قانون مهم استخدامی معلمان حق‌التدریس و مدارس مناطق محروم

به گزارش مملکت آنلاین، از سوی وزیر آموزش‌وپرورش؛ قانون «الحاق یک تبصره به بند ۲ ماده الحاقی قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش‌وپرورش» ابلاغ شد.

«قانون الحاق یک تبصره به بند ۲ ماده الحاقی قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش‌وپرورش» مصوب ۱۲ بهمن ۹۹ مجلس شورای اسلامی به انضمام شیوه‌نامه مربوط، جهت اجرا و اقدام لازم ابلاغ شد.

نیروهای مشمول این قانون عبارتند از:

آموزشیاران نهضت سوادآموزی: فردی که با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و اداری با مجوز گزینش، گواهی آموزش تدریس بدو خدمت و شناسه تدریس در نهضت سوادآموزی از سال ۱۳۷۹ تا قبل از سال ۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته و حق‌التدریس خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت نموده و همکاری آنان هم‌اکنون ادامه دارد.

آموزش‌دهنده مستمر (دو نفر و بالاتر) نهضت سوادآموزی: آموزش‌دهندگانی که از سال ۱۳۷۹ تا قبل از سال ۱۳۹۲ به‌صورت مستقیم با نهضت سوادآموزی همکاری مستمر داشته و در هر دوره حداقل دو نفر سوادآموز را تحت پوشش قرار داده و حق‌الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت نموده و همکاری آنان هم‌اکنون ادامه دارد.

معلمان قرآنی: افرادی که با دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی یا معادل حوزوی (حداقل کاردانی سطح یک حوزه) از سال ۱۳۷۹ تا قبل از سال ۱۳۹۲ صرفا دریکی از مدارس دولتی و یا دارالقرآن‌های دولتی تحت پوشش وزارت آموزش‌وپرورش بدون واسطه و مستقیم تحت عنوان مربی قرآنی یا معلم قرآن حداقل ۱۲ ساعت در هفته همکاری داشته و حقوق خود را از محل اعتبارات دولتی و یا مشارکت‌های مردمی (سازوکار مدیر مدرسه یا مدیر دارالقرآن، انجمن اولیاء و مربیان) دریافت کرده باشند.

مدرسین طرح امین: افرادی که با دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاه و یا معادل حوزوی (حداقل سطح یک) از سال ۱۳۷۹ تا قبل از سال ۱۳۹۲ طی تفاهم‌نامه منعقده یا معرفی‌نامه رسمی حوزه علمیه مراکز استان‌ها، حداقل ۱۲ ساعت در هفته با مدارس دولتی و در قالب مدرس طرح امین همکاری داشته و حقوق خود را از محل اعتبارات حوزه علمیه یا آموزش‌وپرورش دریافت نموده باشند.

تبصره: آموزشیار و آموزش‌دهندگان مستمر (دو نفر و بالاتر) قبل از سال ۱۳۹۲(مشمولین بند ۱/۱ و ۲/۱) در صورت عدم شرکت در آزمون داخلی به تاریخ ۲۰ تیرماه ۹۹ و یا در صورت شرکت در آزمون مزبور و عدم کسب حدنصاب تعیین‌شده در تبصره (۲) ماده (۵) آیین‌نامه اجرایی بند (۳) قانون مذکور، در صورت تائید پرونده توسط کارگروه منطقه، استان و سازمان نهضت سوادآموزی می‌توانند در آزمون مجدد شرکت نمایند.

مواد آزمون:

با توجه به نیاز وزارت متبوع به آموزگار، آزمون داخلی موضوع این ماده صرفاً در رشته آموزگار ابتدایی برگزار خواهد شد.

مواد آزمون داخلی رشته شغلی آموزگاری در دو بخش عمومی و تخصصی به شرح ذیل تعیین می‌شود:

  • ۱-۴-آزمون عمومی: این آزمون به‌صورت چندگزینه‌ای بوده و مواد آزمون عمومی شامل:
  • - فناوری اطلاعات مهارت‌های هفتگانه ICDL
  • - معارف اسلامی.
  • - ریاضی و آمار مقدماتی.
  • - زبان و ادبیات فارسی.
  • - اطلاعات عمومی – هوش و توانمندی‌های ذهنی.
  • - زبان انگلیسی عمومی.
  •  ۲-۴-آزمون تخصصی: این آزمون به‌صورت چندگزینه‌ای است و مواد آزمون تخصصی شامل:
  • اصول و فلسفه تعلیم و تربیت.
  • روان‌شناسی پرورشی.
  • روش‌ها و فنون تدریس.
  • اندازه‌گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی.

 دستورالعمل واگذاری تجهیزات هوشمند به دانش ­آموزان مناطق محروم» در طرح هدایت ابلاغ شد

از سوی وزیر آموزش‌وپرورش؛ «دستورالعمل واگذاری تجهیزات هوشمند به دانش­ آموزان مناطق محروم در طرح هدایت» ابلاغ شد.

با توجه به اجرای طرح هدایت «هر دانش‌آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس یک مدرسه» و به دلیل ضرورت ایجاد وحدت رویه و انسجام‌بخشی به این اقدام ملی، «دستورالعمل واگذاری تجهیزات هوشمند به دانش­آموزان مناطق محروم در طرح هدایت» به‌منظور تأکید بر اجرای دقیق این طرح ارسال شد.

در این بخشنامه بر رعایت نیّت‌های، خیّر یا اهداءکننده و عمل طبق آن در توزیع منابع مالی یا تجهیزات اهدایی، تأکید شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر