دستگیری اعضای باند خرید و فروش سلاح در فضای مجازی / ممنوعیت استفاده از سلاح در مراسم جشن و عزا

باند خرید و فروش سلاح در فضای مجازی شناسایی شد و تمامی اعضای آن دستگیر شدند.

دستگیری اعضای باند خرید و فروش سلاح در فضای مجازی / ممنوعیت استفاده از سلاح در مراسم جشن و عزا

به گزارش مملکت آنلاین، سردار قاسم رضایی گفت: با توجه به پیگیری‌های مستمر مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات در فضای حقیقی و مجازی؛ پلیس با اقدامات فنی و اطلاعاتی از فعالیت یک باند خرید و فروش سلاح در فضای مجازی مطلع شد.

وی ادامه داد: این باند متخلف با اقدامات به موقع و هوشیارانه پلیس طی ۴۸ ساعت شناسایی و در کمتر از دوهفته تمامی اعضای آن دستگیر شدند.

جانشین فرمانده ناجا در خصوص سلاح‌های کشف شده عنوان کرد: تمامی سلاح‌های کشف شده ساخت آمریکاست و از ترکیه وارد شده است، لذا از کشور ترکیه درخواست داریم از ورود محموله‌های ضدانسانی و امنیتی در کشور جلوگیری کند.

 برخورد ویژه با خرید و فروش سلاح

جانشین فرمانده ناجا باتاکید بر اهمیت برخورد با خرید و فروش سلاح در فضای مجازی و حقیقی تصریح کرد: دشمنان بدانند که تمامی توطئه‌های آن‌ها با هوشیاری سربازان اسلام در نطفه خفه خواهد شد و در مقابل هنجارشکنی‌ها و افرادی که نظم و آرامش جامعه را برهم می‌زنند سکوت کنیم چراکه این مهم، خط قرمز ماست.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: برای خرید و فروش سلاح چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی مجازات سنگین در نظر گرفته شده است (۶ ماه تا ۱۰ سال حبس)؛ ناجا برخورد با این امر مهم را به عنوان ماموریت ذاتی و جدی دنبال می‌کند.

استفاده از سلاح در مراسم عروسی و عزا ممنوع است

رضایی همچنین تاکید کرد: استفاده از سلاح در مراسم‌ها و مناسبت‌ها ممنوع و جرم است و به شدت برخورد خواهیم کرد، بحمدالله دستگاه قضایی نیز در این خصوص همراه و همسو با ناجاست.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته در خصوص استفاده از سلاح در مراسم عروسی و عزا در استان خوزستان تلفات بسیاری را شاهد بوده ایم از این رو تمامی دستگاه‌ها و به ویژه رسانه‌ها برای رعایت حقوق شهروندی باید پای کار بیایند تا دارندگان سلاح احساس ناامنی کنند.

 این مقام ارشد انتظامی در ادامه تاکید کرد: دارندگان سلاح بایستی سلاح‌های خود را تحویل دهند تا به عنوان مجرم در اختیار دستگاه قضا قرار نگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر