صدور هزار و ۲۰ فقره پروانه اکتشاف معدنی در سال گذشته

داده ها و آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از رشد دسته‌ جمعی مجوزهای معدنی از جمله تعداد پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه های بهره برداری است

صدور هزار و ۲۰ فقره پروانه اکتشاف معدنی در سال گذشته

به گزارش مملکت آنلاین، در بازه زمانی ۱۲ ماهه سال ۹۹، هزار و ۲۰ فقره پروانه اکتشاف معدنی در کشور صادر شد که در مقایسه با ۹۶۰ فقره پروانه اکتشاف صادر شده در مدت مشابه سال ۹۸، در این بخش افزایش ۶.۳ درصدی را داشته ایم.

همچنین صدور گواهی کشف معدنی ۵.۷ درصد افزایش داشت؛ بر این اساس در سال ۹۹ تعداد گواهی کشف صادر شده ۵۳۶ فقره بوده است که این تعداد در مدت مشابه سال قبل از آن، ۵۰۷ فقره بوده است.

در بخش مجوزهای بهره‌برداری نیز، در مدت ۱۲ ماه سال ۹۹، تعداد ۶۸۰ فقره پروانه بهره برداری معدن صادر شد که با احتساب صدور ۵۷۶ فقره در مدت مشابه سال ۹۸، افزایش ۱۸.۱ درصدی را در این حوزه شاهد بودیم.

طبق آمار اعلام شده، اشتغال پروانه های بهره برداری معدنی در سال ۹۹، در حدود پنج هزار و ۵۱۶ نفر و در بازه زمانی مشابه سال ۹۸ نیز چهار هزار و ۷۷۸ نفر بوده است که نشان‌دهنده رشد ۱۵.۴ درصدی در این حوزه است.

همچنین هزینه عملیات اکتشاف نیز در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، رشد ۳۹.۵ درصدی را نشان می‌دهد؛ بر این اساس هزینه عملیات اکتشاف در سال گذشته یک هزار و ۵۴۹ میلیارد ریال و در سال ۹۸ رقمی معادل هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال اعلام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر