اراضی ملی، تبدیل به مسکن می‌شوند

با تصویب مجلس و بر اساس طرح جهش تولید و تامین مسکن، سازمان جنگل‌ها و مراتع مکلف به اختصاص اراضی ملی مورد نیاز جهت شهرک‌سازی شد.

به گزارش مملکت آنلاین، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن، با ماده (۹) و تبصره‌های آن موافقت کردند.

در ماده ۹ این طرح آمده است: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مکلف است اراضی ملی واقع در محدوده و حریم شهرها و همچنین اراضی مصوب وزارت راه و شهرسازی برای طرح‌های شهرک‌سازی در خارج از حریم شهرها را حداکثر ظرف مدت ۲ ماه تحویل وزارت راه و شهرسازی نماید.

بر اساس تبصره ۱ این ماده، وزارت‌خانه‌های نیرو، نفت، راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلفند زیر ساخت‌های لازم در حوزه وظایف ذاتی خود را در این اراضی فراهم نمایند.

بر اساس تبصره ۲ این ماده، اراضی کشاورزی حاصلخیز (درجه ۱ و ۲) به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی، جنگل‌های طبیعی و دست‌کاشت، بیشه‌های طبیعی، نهالستان‌ها، پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی و مرتعی، عرصه‌های ذخیره ژنتیکی، ایستگاه‌های تولید بذر، حوضه‌های آبخیز زوجی، محدوده ایستگاه‌های پایش و اندازه‌گیری آبخیزداری، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار، چراگاه‌ها و راه‌های مسیر کوچ ایل‌نشین‌ها و حریم مربوط به آنها و مناطق چهارگانه محیط‌زیستی نمی توانند برای ساخت مسکن مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر