تحویل نیم میلیون مسکن ملی تا سال ۱۴۰۱

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: ساخت بیش از ۴۷۰ هزار مسکن ملی در کشور در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد و تا سال ۱۴۰۱ تحویل متقاضیان می‌شود.

تحویل نیم میلیون مسکن ملی تا سال ۱۴۰۱

به گزارش مملکت آنلاین، نعمت‌اله ترکی  در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهار داشت: در حوزه مسکن ظرفیتی که وزارت راه و شهرسازی در کشور برای احداث واحدهای مسکونی جهت واجدان شرایط در نظر گرفته، برای تکمیل واحدهای مسکن مهر و دیگری احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی است.

وی افزود: از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ و نیمه اول امسال، یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مهر که در تعهد دولت و وزارت قرار گرفته بود، در بیشتر استان‌ها احداث و به اتمام رسیده و واگذاری این واحدها نیز انجام شده است. 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: امروز در لرستان نیز  پیگیر این موضوع شدیم و دغدغه‌ای از بابت واحدهای مسکن مهر در این استان وجود ندارد. 

ترکی با اشاره به اینکه پایان امسال، پرونده مسکن مهر را تمام شده تلقی‌ می‌کنیم، اضافه کرد: در کنار این هدف گذاری، ساخت ۴۷۰ تا ۵۰۰ هزار مسکن جدید در قالب مسکن ملی در دستور کار وزارت قرار گرفت و سهمیه هر استانی مشخص شد. 

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این واحدها آغاز شده است و تمام واجدین شرایط متقاضی مسکن پالایش شدند و تا پایان نیمه اول ۱۴۰۱ تمام واحدهای مسکن ملی احداث و به متقاضیان واگذار خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: یکی دیگر از وظایف راه و شهرسازی در حوزه مسکن بازآفرینی شهری و کاهش حاشیه نشینی  است و ماموریتی که وزیر راه در حکم  کرم‌الهی مدیرکل جدید راه و شهرسازی لرستان به آن تاکید داشته کاهش حاشیه‌نشینی و بازآفرینی شهری بوده است.

ترکی با بیان اینکه ۲۴ درصد مردم در بافت فرسوده و حاشیه نشین ساکن هستند که این وضعیت خوبی نیست، افزود: برای جلوگیری از این موضوع مقرر شد که در اولویت اول طرح کاداستر انجام شود که تاکنون بین ۶۰ تا۶۵  درصد این طرح در کشور انجام شده است و در لرستان با توجه به ماموریتی که به مدیرکل جدید ابلاغ شده است، اولویت اول اجرای طرح کاداستر و حدنگاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر