فاز دوم واکسیناسیون کادر درمان علیه کووید ۱۹ آغاز شد

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز فاز دوم واکسیناسیون کادر درمان علیه کووید ۱۹ خبرداد.

به گزارش مملکت آنلاین، کیانوش جهانپور، در پیامی در فضای مجازی نوشت:

  • پس از ارزیابی مطلوب فاز اول، به دستور وزیر بهداشت، فاز دوم واکسیناسیون کادر درمان و مدافعان سلامت، علیه کووید ۱۹ این بار با واکسیناسیون ۱۰۰ هزار نفر در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی سراسر کشور کلید خورد.
  • واکسیناسیون کرونا در کشور از ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ با تزریق واکسن به کادر بهداشت و درمان بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها و به وسیله واکسن کرونای روسی «اسپوتنیک وی» آغاز شده است.
  • تاکنون دو محموله واکسن کرونای روسی وارد کشور شده و به گفته وزیر بهداشت در هفته‌های آتی، ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم چینی وارد خواهد شد.
  • واردات ۴.۲ میلیون دوز واکسن آسترازنکا از سبد کوواکس نیز در دستور کار است.
  • بر اساس پیش بینی‌های معاونت بهداشت وزارت بهداشت، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از گروه‌های آسیب پذیر شامل کادر بهداشت و درمان و سالمندان تا پیش از نوروز ۱۴۰۰ در کشور واکسینه خواهند شد.
  • واکسیناسیون کرونا در کشور بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا و بر اساس اولویت‌های اعلام شده در این سند ملی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر