مرزهای ایران و عراق بسته می‌شود

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به منظور کنترل شیوع کرونا در استان خوزستان، مرزهای ایران با عراق بسته و تردد به خوزستان ممنوع می‌شود.

مرزهای ایران و عراق بسته می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در حاشیه دهمین جلسه این قرارگاه گفت: نحوه و چگونگی اجرا و ارزیابی طرح شهید سلیمانی در جلسه امروز قرارگاه، مورد بررسی قرار گرفت و گزارش بسیار خوبی در این خصوص از سوی بسیج به عنوان یکی از اضلاع این طرح، وزارت بهداشت به عنوان مسئول و هماهنگ کننده این طرح و سازمان برنامه و بودجه به عنوان تامین کننده منابع مالی ارائه شد. ضعف ها و قوت های این طرح مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت و مقرر شد ظرف دو تا سه هفته آینده رزمایشی در کل کشور با اولویت مناطق قرمز و نارنجی و بالاخص در خوزستان داشته باشیم که این موضوع به کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا احاله شد تا در این خصوص تصمیم گیری کنند.
وی اضافه کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی به قوت، ادامه خواهد یافت. همچنین سازمان برنامه و بودجه درخصوص نحوه تأمین منابع طرح، گزارش خوبی ارائه کرد که بعد از تخصیص و تامین به مناطق ابلاغ خواهد شد.
 فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، با اشاره به اینکه نگرانی از ازدیاد ترددهای بین شهری و درون شهری و اثر آن در شیوع کرونا وجود دارد، اظهار کرد: با نزدیک شدن به ایام نوروز لازم بود در این راستا تصمیم گیری شود. نیروی انتظامی گزارشی از عملکرد خود در این حوزه از ابتدا تا کنون ارائه کرد و ضعفها و قوت ها و نحوه و چگونگی این کار در مقاطع مختلف بررسی و مقرر شد برای ایام عید و نوروز طرح ویژه ای را ارائه کنند که در این طرح با جدیت و قدرت و قوت بیشتری، ترددها در جاده ها به ویژه خودروهایی که سرنشینانی با تست حاکی از بیماری دارند، با ارتباط و اتصال اطلاعات نیروی انتظامی و وزارت بهداشت کنترل شود.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه وضعیت خوزستان به صورت ویژه و خاص در جلسه امروز قرارگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: مقرر شده که مرزهای ما با کشور عراق بسته شود، همچنین مقرر شد تردد بین شهری در این استان ممنوع شود و تردد به استان خوزستان نیز، با اعمال محدودیت مواجه شود. در این ارتباط همه دستگاهها و به ویژه اصناف موظف به همکاری شدند. همچنین مقرر شد تا دادستانی اعمال قانون را با جدیت توسط ناجا پیگیری کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر