سخنگوی ستاد مقابله با کرونا:

گردش شتابان کرونا در کشور عراق؛ استان های غربی کشور مراقب باشند/ خارج از سند اولویت بندی هیچ واکسنی به هیچکس تزریق نمی شود

علیرضا رئیسی با اشاره به اینکه باید مراقب همسایه غربی مان از جمله کشور عراق باشیم و شواهدی از گردش ویروس در عراق وجود دارد گفت: سرعت انتشار ویروس در خوزستان بسیار بالا است و شیب شتابانی دارد و باید دقت زیادی کرد.

گردش شتابان کرونا در کشور عراق؛ استان های غربی کشور مراقب باشند/ خارج از سند اولویت بندی هیچ واکسنی به هیچکس تزریق نمی شود

به گزارش مملکت آنلاین، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در حاشیه جلسه ستاد ملی گفت: یک سال از حضور کرونا گذشت و این مهمان ناخوانده هنوز قصد رفتن ندارد و حضور دارد و خبرهایی می رسد که این ویروس جهش پیدا کرده است.

او افزود: باید مراقب همسایه غربی مان از جمله کشور عراق باشیم و شواهدی از گردش ویروس در عراق وجود دارد و سیر آن شتابان است و به استان های غربی کشور تاکید شده که مراقبت بیشتری برای کنترل این ویروس به ویژه در مورد مرزهای غربی کشور داشته باشند و اقدامات سختگیرانه ای برای عبور و مرور صورت بگیرد.

رئیسی با بیان اینکه گردش ویروس انگلیسی در خوزستان مشاهده شده، گفت: این می تواند زنگ خطر جدی باشد و نیاز بر تاکید مضاعف بر رعایت پروتکل های بهداشتی دارد. میزان رشد و سرعت انتشار ویروس در خوزستان بسیار بالا است و شیب شتابانی دارد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: خوشبختانه روند ابتلا به ویروس در استان های شمالی مانند مازندران سیر نزولی خود را طی می کنند و امیدواریم با رعایت شیوه نامه ها این بیماری را مهار کنیم. همچنان میزان بسیتری ها در سطح کشور طی هفته های گذشته افزایش ملایم داشته و در برخی از استان ها مانند استان های شمالی که در گذشته میزان زیاد بستری ها را داشتیم در حال کاهش است اما میزان بستری ها در آذربایجان غربی، ایلام، چهارمحل بختیاری و خوزستان در حال افزایش است.

او با اشاره به وضعیت شهرهای مختلف کشور گفت: 11 شهر قرمز، 52 نارنجی 217 زرد و 168 شهر آبی داریم. شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز به سر می برند.

رئیسی افزود: قدرت سرایت ویروس انگلیسی بالا است و از این رو باید کارهای قبلی را با کیفیت بیشتری انجام دهیم. از سالمندان و اطفال مراقبت کنید. این دو گروه آسیب پذیر هستند.در صورت امکان افراد بالای 60 سال از خانه بیرون نیایند و یا در جمع حضور پیدا نکنند. جوانان به دیدار مادربزرگ و پدربزرگ نروند و یا کوتاه بروند و از فضای مجازی استفاده کنند. با ماسک و تهویه مناسب و مدت زمان کوتاه مراجعت کنند چرا که این افراد بسیار آسیب پذیر هستند.

او با اشاره به اینکه نباید در ارتباط با کرونا ساده انگاری کنیم، تصریح کرد: هر وقت میزان پروتکل ها کم شد شدت بیماری افزایش پیدا می کند. مرزهای غربی کشور به شدت رعایت شود و باید از رفت و آمدها جلوگیری شود. 14 درصد میزان رعایت پروتکل ها کم شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه در طی هفته آینده واکسن جدید به دست ما می رسد، گفت: تزریق واکسن تنها بر اساس اولویت بندی سند است و خارج از این سند هیچ واکسنی به هیچکس تزریق نمی شود و انشالله در هفته های آینده شاهد واکسیناسیون خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر