ستاد اجرایی فرمان امام، بزرگترین کارخانه تولید واکسن کرونا را احداث می‌کند

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از احداث و راه‌اندازی بزرگترین کارخانه تولید واکسن در خاورمیانه تا پایان سال خبر داد.

ستاد اجرایی فرمان امام، بزرگترین کارخانه تولید واکسن کرونا را احداث می‌کند

به گزارش مملکت آنلاین، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام  با اشاره به پروژه ساخت "نخستین واکسن ایرانی کرونا" توسط محققان دارویی ستاد گفت: همزمان با طی‌شدن مراحل تست انسانی و مطالعات بالینی واکسن "کوو ایران برکت" تحت نظارت پزشکان متخصص وزارت بهداشت، ظرفیت تولید انبوه واکسن در شهرک دارویی ستاد اجرایی فرمان امام هم در حال فراهم شدن است.

مخبر با اعلام یک خبر خوب در این زمینه گفت: به زودی و پیش از پایان سال بزرگترین کارخانه تولید واکسن در خاورمیانه را در ایران احداث و راه‌اندازی میکنیم که در این کارخانه هرگونه واکسن از جمله "واکسن کرونا" به تولید انبوه خواهد رسید.

وی در ادامه عنوان کرد: تا پایان امسال و در فاز اول ۲ تا ۳ میلیون واکسن ایرانی کرونا در این کارخانه تولید خواهد شد، تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ این ظرفیت به ۱۲ تا ۱۴ میلیون واکسن در ماه میرسد و در فاز سوم و در ۶ ماهه اول سال آینده این ظرفیت را به عدد بیش از نیاز کشور خواهیم رساند.

مخبر خاطرنشان کرد: همانطور که در ابتدای شیوع کرونا و کمبود اقلام بهداشتی به مردم وعده دادیم که در زمینه تولید "ماسک" و داروهای کمیاب و تحریمی مانند "رمدسیویر" کشور را خودکفا خواهیم کرد و نه تنها خودکفا بلکه صادرکننده هم شدیم، امروز هم اعلام میکنیم که در بهار سال آینده کشور را نه تنها در زمینه تولید "واکسن ایرانی و ایمن کرونا" خودکفا میکنیم بلکه ایران را به صادرکننده این محصول در جهان تبدیل خواهیم کرد.

مخبر ادامه داد: تا کنون از ۵ کشور دنیا برای پیش‌خرید "واکسن کوو ایران برکت" درخواست رسمی به ما داده‌اند که پس از تولید انبوه و انجام واکسیناسیون سراسری در کشور و تأمین کامل نیاز داخلی، صادرات آن را هم بررسی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر