اتحادیه اروپا ۳۰۰ میلیون دز واکسن بایون‌تک و فایزر دیگر سفارش داد

کمیسیون اتحادیه اروپا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ۳۰۰ میلیون دوز واکسن دیگر به شرکت بایون‌تک و فایزر سفارش داده است.

اتحادیه اروپا ۳۰۰ میلیون دز واکسن بایون‌تک و فایزر دیگر سفارش داد

به گزارش مملکت آنلاین، کمبود واکسن کرونا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنان محسوس است. برای افزایش توان پوشش واکسیناسیون در کشورهای عضو این اتحادیه، ۳۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا به شرکت آلمانی بایون‌تک و شریک آمریکایی آن، فایزر سفارش داده شده است.

این دومین قراردادی است که بین اتحادیه اروپا و شرکت یاد شده امضا می‌شود. بر اساس قرارداد جدید، دریافت ۲۰۰ میلیون دوز از این واکسن قطعی است و ۱۰۰ میلیون دوز دیگر به شکل مشروط و در صورت نیاز در اختیار کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت.

به این ترتیب میزان سفارش واکسن کرونای اتحادیه اروپا به شرکت بایون‌تک و فایزر به ۶۰۰ میلیون دوز می‌رسد.

این در حالی است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنان با کمبود واکسن کرونا روبرو هستند. بر اساس اطلاعات منتشر‌شده از سوی اداره مقابله با بیماری‌ها در اتحادیه اروپا تا کنون ۱۴ میلیون دوز واکسن کرونا بین کشورهای عضو توزیع شده است.

این در حالی است که دو واکسن مدرنا و همچنین آسترا‌زنکا نیز از اتحادیه اروپا مجوز دریافت کرده‌اند. قرار است که شرکت بایون‌تک و فایزر در سه‌ماهه دوم سال جاری ۷۵ میلیون دوز از سفارش یاد‌شده را تحویل دهد.

بر اساس این دو قرارداد، شرکت بایون‌تک و فایزر موظف شده است تا پایان سال جاری میلادی مابقی واکسن‌های سفارش داده‌شده را تحویل دهد.

بر اساس گزارش موسسه روبرت کخ، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۷۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آلمان ثبت شده و در طی شبانه‌روز گذشته ۴۸۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده‌اند.

به این ترتیب تعداد فوتی‌های کرونا در آلمان به بیش از ۶۲ هزار نفر رسیده است. شمار مبتلایان به کرونا نیز حدود دو میلیون و ۲۹۲ هزار نفر اعلام شده است.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر