مالکی در تشریح جلسه فراکسیون مرزنشینان:

ستاد ملی احیای دریاچه هامون تشکیل می‌شود

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه این فراکسیون با معاون اول رئیس جمهور، گفت: قرار شد ستاد ملی احیای دریاچه هامون تشکیل شود.

ستاد ملی احیای دریاچه هامون تشکیل می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، فداحسین مالکی با اشاره به جلسه فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی با اسحاق جهانگیری،گفت: این جلسه روز گذشته انجام شد و معاون پارلمانی رئیس‌جمهور هم در این جلسه حضور یافت.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انگیزه اعضای فراکسیون مرزنشینان مجلس، شفاف‌سازی معابر تجاری و اقتصادی است و با توجه به آنکه ۱۶ استان مرزی در کشور داریم، باید از این ظرفیت‌ها برای تقویت اقتصاد استفاده کرد.

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث مطروحه در این جلسه، گفت: در این جلسه تصمیمات مهمی اتخاذ شد از جمله اینکه قرار بر این شد جاده‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران استانداردسازی و از حالت پراکندگی فعلی خارج شوند.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه درباره این موضوع بحث و تبادل نظر شد که در ورود کالاها به کشور از مبادی مختلف تجدیدنظر شود و حتماً کالاهایی که در زندگی مردم تأثیرگذار است، وارد کشور شود.

مالکی تصریح کرد: همچنین قوانین دست و پاگیر، مزاحم و بخشنامه‌های متعددی از سوی دستگاه‌های مختلف صادر می‌شود که در این جلسه بحث و تبادل نظر و تأکید شد که از این اقدام جلوگیری شود.

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۱۶ دستگاه در حوزه مرزهای کشور فعالیت می‌کنند و گاهی‌اوقات کارهای یکدیگر را با اقداماتشان خنثی می‌کنند و دود این کارها به چشم مردم می‌رود که قرار شد از این کار هم جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه همچنین در شعاع فعالیت‌های تجاری استان‌های مرزی تغییراتی داده شد، گفت: قرار بر این شد که شعاع فعالیت‌های تجاری سیستان و بلوچستان تا ۵۰ کیلومتر و اردبیل تا ۱۰ کیلومتر شود. همچنین در برخی دیگر از استان‌ها در زمینه شعاع فعالیت‌های تجاری تغییراتی به وجود آمد.

مالکی اظهار داشت: تاکنون دولت سودی را که از طریق صادرات مرزی به دست می‌آورد، از طریق هدفمندی یارانه‌ها به مردم ۸ استان کشور اعطا می‌کرد که سهمیه آن ۴۵۰ میلیون لیتر بود. در این باره هم پیشنهاد شد که این سهمیه به ۸۰۰ میلیون لیتر برسد و چهار استان دیگر هم به آن اضافه شد. در مجموع به ۱۲ استان کشور که عمدتاً استان‌هایی هستند که مرزهای خاکی دارند، سود فروش نفت تعلق می‌گیرد.

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دریاچه هامون ماهیت بین‌المللی دارد و قرار شد ستاد ملی احیای دریاچه هامون برای آنکه این دریاچه سال‌ها خشک شده، تشکیل شود.


منبع: مهر

ارسال نظر