یوسفی در صحن مجلس:

منابع حاصل از اخذ مالیات بر خانه های خالی صرف خانه سازی شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: درآمد حاصل از اخذ مالیات بر خانه‌های خالی باید صرف خانه سازی‌های جدید شود و نباید دولت به این درآمد نگاه داشته باشد.

منابع حاصل از اخذ مالیات بر خانه های خالی صرف خانه سازی شود

به گزارش مملکت آنلاین، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح «جهش تولید و تأمین مسکن» اظهار کرد: خانه دار شدن برای مردم تبدیل به آرزو شده است و برای حل مشکل مسکن در وهله اول باید دلالان یا کسانی که سفته بازی می‌کنند سریعتر از بازار مسکن خارج شوند.

وی گفت: خانه‌های طرح اقدام ملی مسکن حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای مردم هزینه خواهد داشت و قرار است صرفاً ۱۰۰ میلیون تومان برای تهیه این خانه‌ها داده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این وام ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصدی است که برای مردم بسیار سخت است که چنین وامی را پرداخت کنند، همچنین مردم برای خانه دار شدن از طریق طرح اقدام ملی مسکن باید حدود ۳۰۰ میلیون تومان پول داشته باشند و اگر این پول را داشتند، قطعاً تا الان خانه دار شده بودند.

یوسفی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی اقدامات خوبی را در حوزه مسکن انجام داده است، اما این وزارتخانه باید برای خانه دار شدن کارگران، کارمندان و همچنین اقشار آسیب پذیر جامعه نیز کاری کند.

وی گفت: درآمد حاصل از اخذ مالیات از خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی مسکن باید جهت خانه سازی‌های جدید استفاده شود و همچنین نباید دولت به این درآمد نگاه داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر