صادرات ۱۴۸ میلیون دلاری گمرک کاوه به ۵۴ کشور

مدیر گمرک منطقه ویژه کاوه گفت: در ۱۰ ماهه امسال حدود ۵۰۰ هزار تن انواع کالاهای صادراتی به ارزش بیش از ۱۴۸ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به ۵۴ کشور توسط ۱۳۰ فعال تجاری در حوزه صادرات غیر نفتی صادر شده است.

صادرات ۱۴۸ میلیون دلاری گمرک کاوه به ۵۴ کشور

به گزارش مملکت آنلاین، فرامرز امیدی با تبریک ایام الله دهه فجر و  تبریک روز جهانی گمرک (۲۶ ژانویه) گفت: شعار امسال سازمان جهانی گمرک گمرک حامی احیا، بازسازی و تاب آوری زنجیره تامین پایدار است و این گمرک در این راستا و حمایت واقعی و عملی جهت تحقق شعار جهش تولید همانند گذشته و حال در کنار واحدهای تولیدی و صنعتی خواهد بود تا بتوانند در این عرصه سخت بهتر تلاش و تولید  کنند.

وی افزود: در پایان ۱۰ ماهه امسال حدود ۵۰۰ هزار تن انواع کالاهای صادراتی به ارزش بیش از ۱۴۸ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به ۵۴ کشور توسط  ۱۳۰ فعال تجاری در حوزه صادرات غیر نفتی صادر شده است.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت هیدروکربن سبک و فراورده های نفتی، قوطی آلومینیومی، آبمیوه، حلال و تینر، انواع شیشه و مصنوعات شیشه‌ای، لوله و پروفیل آهنی، کاشی، سیمان، کاغذ و ...بوده است.

امیدی تصریح کرد:  در این مدت کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ایتالیا، ترکیه، روسیه، ترکمنستان، بلغارستان عمده خریداران کالاهای ایرانی از طریق این گمرک بودند.

وی با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود: علیرغم تحریم‌های شدید  همه جانبه و ظالمانه آمریکا میزان واردات این گمرک طی این مدت ۹۳ هزار و ۴۹۵ تن به ارزش بیش از ۲۶۵ میلیون دلار بوده که توسط ۱۱۴ فعال تجاری از ۴۲ کشور جهان وارد این منطقه ویژه شده که پس از ترخیص وارد کشور شده‌اند.

فرامرز امیدی تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی اقلام سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهر صنعتی کاوه و استان‌ها و شهرستانهای همجوار ساوه از قبیل ماشین آلات و دستگاه‌های خط تولید، مواد اولیه پوشک،پاکت آبمیوه، کنستانتره، فویل آلومینیوم، ضایعات کاغذ، انواع پوره، خمیر کاغذ، اسانس  خوراکی و... بوده که عمدتا از کشورهای امارات متحده عربی، چین، ترکیه، ایتالیا، آلمان، عراق، هند، تایلندو ...از طریق این گمرک به کشورمان وارد شده‌اند.

مدیر گمرک منطقه ویژه کاوه بیان کرد:  در این مدت مقدار ۱۴۰ هزار تن کالا به ارزش  ۴۵۰ میلیون دلار بصورت ترانزیت خارجی واصل شده که عمدتا مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه بوده که این گمرک در کوتاه ترین زمان ممکن، کمتر از چند ساعت نسبت به انتقال آنها به واحدهای مربوطه اقدام کرده است.

منبع: فارس

ارسال نظر