سرداری که عاقبت بخیر شد

سعید الفتی، پژوهشگر علوم اجتماعی و دفاع مقدس به مناسب فرارسیدن سالگرد سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در یادداشتی عاقبت بخیری سردار دل‌ها را موضوع خود قرار داده و با نگاهی نو که منشأ آن دین مبین اسلام است به شهادت ایشان نگریسته است.

سرداری که عاقبت بخیر شد

به گزارش مملکت آنلاین، پژوهشگر علوم اجتماعی و دفاع مقدس به مناسب فرارسیدن سالگرد سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در یادداشتی عاقبت بخیری سردار دل‌ها را موضوع خود قرار داده و با نگاهی نو که منشأ آن دین مبین اسلام است به شهادت ایشان نگریسته است. در این یادداشت می‌خوانیم:

قُلِ اللَّهُمَّ مَالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِی الْمُلْکَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْکَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ ِیَدِکَ الْخَیْرُ إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ

بگو خداوندا ای مالک حقیقی و حاکم مطلق، به هر که خواهی حکومت می‌بخشی و از هر که خواهی حکومت باز می‌گیری و هرکه را خواهی عزت می‌دهی و هرکه را خواهی خوار می‌گردانی (حقیقت) خیر در دست توست، حقا که تو بر هر چیزی توانائی. (سوره آل‌عمران، آیه 26)

عاقبت بخیری یعنی:

پسری در منطقه کویری و روستایی دورافتاده که برای کمک به امرارمعاش خانواده مجبور می­شود در دوران نوجوانی رخت هجرت از روستا به شهر ببندد و با تلاش شبانه‌روزی و با کارگری در شهر غریب کمک‌کار خانواده شود و بتواند در غربت دین خودش را حفظ کند و در آغاز نهضت امام خمینی (ره) جزء پرچمدران انقلاب اسلامی در کرمان باشد.

عاقبت بخیری یعنی:

در آغاز جنگ خانمان‌سوز و شروع دفاع مقدس از شرقی‌ترین نقطه کشور به غربی‌ترین نقطه کشور هجرت نماید. ابتدا به‌عنوان یک رزمنده و خیلی زود به‌عنوان فرمانده نیروهای اعزامی از استان‌های شرقی در قاموس یک فرمانده مقتدر درآید. در طول هشت سال دفاع مقدس نه‌تنها فرماندهی بر نیروهای رزمنده بلکه فرماندهی بر قلب‌های رزمندگان و مردم شریف شرق کشور کند.

عاقبت بخیری یعنی:

وقتی‌که رزمندگان ما از خستگی هشت سال دفاع مقدس به وطن خود برگشتند در سنگر مبارزه با اشرار در ایجاد امنیت و نجات گول‌خوردگان اشرار تلاش بنماید و با اخلاق حسنه که از خصوصیات پیامبر اکرم (ص) است زمینه امنیت پایدار را ایجاد نماید.

عاقبت بخیری یعنی:

زمانی که استکبار جهانی در منطقه قصد شرارت و ایجاد تفرقه و تهاجم به حیثیت ملت‌های مسلمان را دارد، قرعه فرماندهی به نامت درآید تا در تقویت جبهه مقاومت و خنثی‌سازی سیاست‌های جبهه استکبار را صحنه‌گردان شوی.

عاقبت بخیری یعنی:

پسر روستایی به مقامی برسد که استکبار جهانی از وجود ایشان وحشت داشته باشد و نقشه‌های شوم استکبار جهانی، صهیونیست بین‌الملل و ارتجاع منطقه را نقش بر آب کند.

با فکر و تدبیر و بینش بلندش عزت را برای شیعیان لبنان به ارمغان بیاورد و در جنگ سی‌وسه روزه حزب‌الله لبنان اسرائیل غاصب را ذلیل و خوار در جهان بنماید.

 عاقبت بخیری یعنی:

زمانی که استکبار جهانی با کمک هم‌پیمانش قصد نابودی و آتش‌افروزی در منطقه داشت به‌فرمان ولی امر مسلمین کمر به نابودی نقشه‌های شوم دشمن اسلام را نمود. داعش را نابود کرد و در حفظ کشور اسلامی عراق از نقشه‌های آمریکای جنایتکار، نقش محوری داشت و در احیاء بیداری اسلامی و تقویت محور مقاومت مرد اول بود.

بنیان‌گذار راهپیمایی اربعین که احیاگر قدرت اسلامی و شیعه است نقش محوری داشت.

عاقبت بخیری یعنی:

نشان افتخار از دست ولی امر مسلمین بگیرد، در تربیت کادر سازی برای مبارزه با جهان استکبار تلاش کند. در ساده زیستی الگویی برای همه بشود و در تربیت فرزندان خود الگو باشد و افتخار هم‌نشینی با خانواده شهدا را داشته باشد و پدر فرزندان شهدا باشد و فرزند دلسوز برای پدر و مادر شهدا بشود و از امکانات دولتی استفاده نکند و از حقوق قانونی خودش هم چشم‌پوشی کند.

عاقبت بخیری یعنی اینکه:

به آرزوی دیرینه‌اش که شهادت بود، برسد آن‌هم به دست شقی‌ترین دشمنان دین که بفرموده ولی امر مسلمین شهادتی بی‌نظیر بود. شهادتی که باعث وحشت و ترس استکبار جهانی و وحدت مستضعفین و مسلمین جهان شد و اخراج آمریکا و قاتلانش از عراق را فراهم کرد.

شهادتی که دل همه مردم جهان را به درد آورد و تشیع جنازه‌ای که پیکر مطهر آن حرم کاظمین، کربلا، نجف، مشهد و قم را طواف کرد و نمازش را ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای خواند؛ و در کنار دوستان شهیدش آرام گرفت. و اوج عظمت این سرور شهیدان مقاومت اسلام این است که بااین‌همه مجاهدت و اوج عزت و احترام بگوید بر سنگ قبرم بنویسد: «سرباز قاسم سلیمانی»

درود بر شرافت شهید حاج قاسم سلیمانی که در زندگانی پر برکت و چهل سال مجاهدتش، منشأ خیر بود. شهادتی که بنا به گفته خودش باعث عزت اسلام و وحدت جهان اسلام برعلیه کفر جهانی شد. ان‌شاءالله در رکاب امام زمان حضرت ولیعصر (عج) بار دیگر چهره مظلوم و دوست‌داشتنی شما را شاهد باشیم.

إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا

همانا کسانی که ایمان آورده و عمل شایسته کرده‌­اند، به‌زودی خدای رحمان برای آن‌ها و محبتی (در دل‌ها) قرار می‌دهد. (سوره مریم؛ آیه 96)
انتهای پیام/

ارسال نظر