مدارس غیردولتی هنگام ثبت‌نام فقط مجاز به دریافت شهریه ثابت هستند

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مدارس غیردولتی هنگام ثبت‌نام نباید وجهی را به جز شهریه ثابت از اولیا اخذ کنند.

مدارس غیردولتی هنگام ثبت‌نام فقط مجاز به دریافت شهریه ثابت هستند

به گزارش مملکت‌آنلاین، مسعود ثقفی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در فضای مجازی درباره ثبت‌نام در مدارس غیردولتی اظهارداشت: این مدارس به جز شهریه ثابت و مبلغی که در سایت آموزش و پرورش شهر تهران بابت شهریه اعلام شده، هیچ مبلغ دیگری را نباید دریافت بکنند.

وی گفت: بقیه موارد همچون کلاس‌های فوق برنامه هم در صورت آغاز سال تحصیلی و احساس نیاز برای ارائه خدماتی که کیفیت آموزشی را بهبود ببخشد، مدارس غیردولتی می‌توانند هزینه‌های آنها را با اولیا مطرح و نسبت به اخذ وجه اقدام کنند اما پیش از آغاز سال تحصیلی نباید هزینه‌ای بابت این فعالیت‌ها اخذ کنند.

ثقفی درباره دریافت وجه بابت کمک‌های داوطلبانه در مدارس دولتی هنگام ثبت‌نام گفت: زمان دریافت این کمک‌ها در هنگام ثبت‌نام نیست، مدارس پس از آغاز سال تحصیلی می‌توانند نسبت به دریافت کمک‌های داوطلبانه اقدام کنند.

وی افزود: مدارس دولتی هنگام ثبت‌نام نباید هیچ هزینه دیگری غیر از هزینه کتاب درسی و بیمه از اولیای دانش آموزان دریافت کنند.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به تهیه لباس فرم مدارس بیان کرد: به غیر از پایه‌های ورودی یعنی اول ابتدایی، هفتم و دهم که دانش‌آموزان با تغییر مدرسه رو به رو می‌شوند و ممکن است مدرسه شرایط پوششی خاصی را داشته باشد، مدارس به هیچ عنوان نباید دانش‌آموزان را ملزم به تهیه لباس فرم بکنند.

ثقفی گفت: این موضوع در قالب بخشنامه به مدارس ابلاغ شده است و مدارس اجازه ندارند اولیا را وادار به استفاده از لباس فرم خاصی بکنند.

وی افزود: اگر این موارد در مدرسه‌ای رعایت نشد، اولیا حتما با اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران با شماره تلفن ۸۸۹۶۴۰۰۶ تماس بگیرند تا بازرسان برای بررسی‌های بیشتر در مدرسه  حضور پیدا کنند.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران همچنین به اولیای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی توصیه کرد: با توجه به اینکه قرار است امسال سال تحصیلی به دلیل شرایط شیوع کرونا از ۱۵ شهریور آغاز شود، هر چه سریعتر کارهای مربوط به سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی و ثبت‌نام فرزندانشان را انجام بدهند تا مشکلات بعدی برای آنان ایجاد نشود.

حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری در چهار هزار و ۲۰۰ مدرسه پایتخت تحصیل می‌کنند، مدارس شهر تهران همچون مدارس سایر استان‌های کشور از چهارم اسفندماه ۱۳۹۸ تا پایان سال تحصیلی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تعطیل شدند.

قرار است مدارس کشور از ۱۵ شهریورماه به صورت رسمی بازگشایی شوند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر