تمهیدات بهداشتی به منظور پیشگیری از ورود کرونا به کشور تشدید شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمهیدات بهداشتی به منظور پیشگیری از ورود کرونا به کشور تشدید شده است.

تمهیدات بهداشتی به منظور پیشگیری از ورود کرونا به کشور تشدید شد

به گزارش مملکت‌آنلاین، دکتر سعید نمکی شنبه در ویدئوکنفرانسی با هیات رئیسه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خصوص کنترل و مدیریت کرونا ویروس افزود: از زمان اعلام بروز مواردی از کرونای جدید در چین، نیروهای بهداشتی در فرودگاه‌ها و مبادی ورودی از چین مستقر شدند.

وی اضافه کرد: از وزارت امور خارجه خواستیم لغو ویزا برای چینی‌ها اعمال شود و دریافت ویزای شهروندان چین به دریافت کارت تندرستی مقید شود.

نمکی بیان کرد: قدرت کشندگی ویروس کرونا از آنفلوانزای H1N1 کمتر است، اما میزان سرایت بالایی دارد، با این حال تاکنون هیچ موردی از این بیماری در کشور را نداشته‌ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ویروس کرونا در سال ۲۰۰۲ با عنوان سارس، مرگ‌ و میر قابل‌توجهی داشت و در سال ۲۰۱۲ نیز با عنوان مرس از عربستان شایع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به اینکه این استان پروازهای بین‌المللی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس به عسلویه دارد، این دانشگاه تمهیدات لازم از جمله معاینه و طب سنجی را فراهم کرده است.

سعید کشمیری افزود: در زمان حاضر به یک پروتکل برای وحدت رویه تمامی نقاط کشور برای بحث کنترل و پیگیری ورود ویروس کرونا به کشور نیاز است و اطلاع‌رسانی و آموزش از جمله برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص کنترل و پیشگیری از این ویروس است.

وی از تشکیل میزهای از من بپرس با کمک دانشجویان در استان بوشهر خبر داد و گفت: تمهیدات بهداشتی به منظور پیشگیری از ورود کرونا به این استان تشدید شده است.
کشمیری تصریح کرد: در خصوص برنامه‌ریزی برای پیشگیری ورود ویروس کرونا شورای سلامت استان روز یکشنبه در محل استانداری بوشهر تشکیل می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر