امسال، ۱۰۰ هزار نیروی جدید برای دستگاههای اجرایی کشور جذب میشوند
معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: حدود ۱۰۰ هزار نیروی جدید در دستگاههای اجرایی کشور امسال جذب می شوند.
به گزارش مملکت آنلاین، علاءالدین رفیع زاده روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از محل برگزاری مصاحبه آزمون استخدامی ویژه فرمانداریها و بخشداریهای استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگاران به تشریح فرآیندهای جاری در حوزه جذب نیروی انسانی در دستگاههای اجرایی کشور پرداخت.
وی بیان کرد: آزمون استخدامی سال جاری شامل ۲ مرحله است که با مجوز جذب برای ۱۵ دستگاه اجرایی برگزار میشود.
معاون رییس جمهور با اشاره به سهم دستگاههای مختلف از این آزمون افزود: عمده مجوزهای صادرشده مربوط به وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت است.
به گفته وی، سهم آموزش و پرورش در استان خراسان رضوی افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ نفر و وزارت بهداشت حدود هزار و ۵۰۰ نفر در این آزمون اعلام شده است، سایر دستگاهها نیز دارای سهمهای کمتری هستند.
رفیع زاده ادامه داد: در سطح ملی، بیشترین جذب نیرو مربوط به ۲ وزارتخانه آموزش و پرورش در حدود ۲۹ هزار نفر و وزارت بهداشت در حدود ۲۷ هزار نفر است.
وی اضافه کرد: با احتساب سایر دستگاهها و دانشگاههای وابسته، مجموع مجوزهای صادر شده در این آزمون به حدود ۱۰۰ هزار نفر میرسد.
۲ سند کلیدی برای تحول اداری
معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی همچنین به تشریح اقدامات دولت در حوزه تحول اداری پرداخت و گفت: دولت چهاردهم ۲ سند کلیدی در این زمینه تصویب کرده که شامل «برنامه اصلاح نظام اداری دولت چهاردهم» و «سند نقشه راه توسعه دولت هوشمند» است.
وی افرود: این اسناد در ۶ محور کلان شامل ساختار دولت، سرمایه انسانی، دولت هوشمند، سلامت اداری، بهرهوری و سایر حوزههای مرتبط تدوین و در حال اجراست.
رفیع زاده همچنین از راهاندازی سامانه ملی نظارت مردمی «فواد ۱۲۸» نیز خبر داد و تاکید کرد: این سامانه با هدف دریافت و رسیدگی فوری به گزارشهای مردمی درباره عملکرد کارکنان دستگاههای اجرایی طراحی شده است.
به گفته وی، این سامانه در حال حاضر به صورت پایلوت در استانهای قزوین و البرز فعال است و در آینده نزدیک در استان خراسان رضوی و دیگر استانهای شرقی کشور نیز عملیاتی خواهد شد.
رییس سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد: فلسفه وجودی نظام اداری، خدمترسانی شایسته و پاسخگو به مردم است و در این راستا با کارکنان و مدیرانی که عملکرد مثبت یا منفی دارند، بر اساس ساز وکارهای تشویق و تنبیه قانونی برخورد میشود.
تاخیر در ارائه خدمات و تماس با ۱۲۸
رفیع زاده افزود: در صورتی که اربابرجوع در یک واحد اداری با رفتار نامناسب، تأخیر در ارائه خدمت یا عدم حضور کارمند در محل خدمت مواجه شود، میتواند با شماره ۱۲۸ تماس بگیرد و در همان لحظه، گزارش از سوی اپراتورها دریافت و به بازرسی دستگاه مربوطه ارجاع میشود.
وی با تاکید بر رویکرد حلمسأله فوری در این سامانه افزود: میانگین زمان رسیدگی به شکایات ثبتشده در سامانه فواد در حال حاضر کمتر از سه ساعت است و هدف اصلی ما، رفع آنی مشکلات مردم و ارتقای رضایتمندی عمومی است.
معاون رییس جمهور گفت: در مدت اجرای آزمایشی سامانه مزبور در استان های قزوین و البرز، ۲۵ کارمند به دلیل ارائه خدمت شایسته تقدیر شدند و در مقابل، ۲ مدیر عزل و ۴۱ نفر نیز تذکر کتبی دریافت کردند. این اقدامات با هدف صیانت از حقوق مردم و ارتقاء کارآمدی نظام اداری صورت میگیرد.
انتهای پیام/