بیمه پنج دهک اول جامعه، همه جا رایگان است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بیمه پنج دهک اول جامعه در همه جای کشور رایگان است.

بیمه پنج دهک اول جامعه، همه جا رایگان است

به گزارش مملکت آنلاین از وبدا، پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت به اظهارات یکی از شرکت کنندگان برنامه «محفل» واکنش نشان داده و توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

در برنامه «محفل» روز جمعه ۱۰ فروردین یکی از شرکت کنندگان به نام خانم فاطمه سواری اظهار داشته بود که یکی از چشمهایش به دلیل آسیب به شبکیه در ۱۴ سالگی و چشم دیگرش در ۲۰ سالگی نابینا شده و نیاز به عمل جراحی دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به موضوع هزینه عمل جراحی چشم این شرکت کننده «برنامه محفل» اعلام کرد: در حال حاضر با توجه به پوشش بیمه رایگان ۱۲ میلیون ایرانی از ۵ دهک نخست جامعه، هزینه عمل جراحی این شرکت کننده و بیماران مشابه از سوی بیمه ها قابل تأمین و پرداخت بوده و به هیچ وجه به خودپرداختی بیمار یا کمک خیرین وابسته نیست.

پاک آیین افزود: همگانی سازی بیمه پایه سلامت پس از ۴۴ سال با پوشش ۱۲ میلیون نفر از ۵ دهک نخست جامعه صورت گرفته است.

وی گفت: هر چند شبکیه چشم سرکار خانم فاطمه سواری بنا به اظهار ایشان سالها پیش در ۱۴ سالگی آسیب دیده و بینایی چشم دیگر ایشان نیز در ۲۰ سالگی دچار اختلال شده است، اما با توجه به همگانی سازی بیمه پایه، در حال حاضر جراحی ایشان در مراکز دولتی به طور رایگان قابل انجام است.

وی افزود: رایگان شدن درمان ۳۳ میلیون ایرانی از ۳ دهک نخست جامعه در قالب برنامه سلامت خانواده از اقدامات دیگری است که به ارتقای عدالت در سلامت کمک کرده است.

وی ضمن قدردانی از برنامه قرآنی خوش ساخت، مخاطب ساز و هنرمندانه «محفل» تأکید کرد: کلیه پنج دهک نخست جامعه در حال حاضر تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر