ادامه روند افزایشی مصرف گاز در کشور

رئیس مرکز راهبری شبکه گاز کشور از افزایش ۵ درصدی مصرف گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده نسبت به روز قبل خبر داد.

ادامه روند افزایشی مصرف گاز در کشور

به گزارش مملکت آنلاین، غلامرضا کوشکی با بیان اینکه روز گذشته شاهد افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری بودیم، اظهار کرد: میزان مصرف گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده، پنج درصد افزایش یافته و میزان مصرف گاز در ۲۴ ساعت گذشته از ۴۷۰ میلیون مترمکعب به ۴۹۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی افزود: با توجه به تداوم کاهش دما در کشور، پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده روند افزایش مصرف گاز را داشته باشیم و میزان مصرف گاز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در این بخش‌ها به عدد ۵۴۰ تا ۵۵۰ میلیون مترمکعب برسد.

رئیس مرکز راهبری شبکه گاز کشور با بیان اینکه هم اکنون پایداری گاز در شبکه کاملا برقرار است، تصریح کرد: با توجه به برودت هوا به‌ویژه در مناطق شمالی و شمال شرق کشور، استان‌های مازندران، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی با مدیریت مصرف، در تامین پایدار گاز مشارکت داشته باشند.

کوشکی که در گفت‌وگویی تلویزیونی صحبت می‌کرد، با اشاره به استان‌های پر مصرف، گفت: استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب بالاترین میزان مصرف را داشتند، امیدواریم با مدیریت مصرف پایداری شبکه را در روزهای آینده حفظ کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر