بارندگی در کشور نصف شد

دومین ماه زمستان امسال در حالی به پایان نزدیک می‌شود که بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۰ بهمن ماه نسبت به دوره بلندمدت کاهش ۴۱ درصدی دارد.

بارندگی در کشور نصف شد

به گزارش مملکت آنلاین، بهمن ماه یکی از ماه هایی است که به طور معمول انتظار بارش های خوب آن هم به صورت برف در آن زیاد است.

بهمن دومین ماه فصل زمستان امسال هم در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک و نزدیک تر می شود که با وجود بارش ها در برخی نقاط کشور در مجموع وضعیت نامطلوب بارشی را با آنکه پیش بینی شده بود بارش های خوب داشته باشیم برای کشور رقم زد.

براساس تازه ترین آمار دفتر اطلاعات و داده های آب کشور بارش های از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۰ بهمن در همسنجی با دوره بلندمدت ۴۱ درصد کاهش را نشان می دهد.

امسال تا ۲۰ بهمن ۷۴.۱ میلیمتر بارندگی در گستره کشور به ثبت رسیده در حالی که در دوره بلندمدت این میزان ۱۲۵.۷ میلیمتر بوده است.

همچنین وضعیت بارش های تا۲۰ بهمن امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۱۳.۳میلیمتر بارندگی داشته ایم ۳۵ درصد کاهش دارد.

از مجموع کل استان های کشور در مقایسه با دوره بلندمدت تنها سه استان مازندران، گلستان و آذربایجان غربی اندکی رشد بارش را تجربه کرده اندکه بسیار ناچیز است.

همچنین ۱۷ استان کشور نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش بارش دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر