دبیر شورای عالی امنیت ملی: توافقنامه جامع همکاری دوجانبه و غزه دو موضوع سفر به روسیه است

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که در مذاکرات روز چهارشنبه در مسکو درباره مسائل دوجانبه از جمله توافقنامه جامع همکاری دو کشور و نیز موضوع غزه با همتای روس خود گفت و گو خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی: توافقنامه جامع همکاری دوجانبه و غزه دو موضوع سفر به روسیه است

به گزارش مملکت آنلاین، علی اکبر احمدیان که به دعوت رسمی نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه به مسکو سفر کرده است، این سخنان را بامداد چهارشنبه بیان کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به عنوان دو کشور بزرگ منطقه طی سال‌های گذشته همواره رایزنی‌های مشترکی داشته‌اند و مرسوم است که دبیران شورای عالی امنیت ملی دو کشور به صورت نوبتی سالانه به کشور مقابل سفر کنند.
احمدیان با اشاره به اینکه بنا به دعوت همتای روس خود به مسکو سفر کرده است، گفت: در مذاکرات روز چهارشنبه با همتای روسی درباره موضوعات سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر عرصه‌های مرتبط با زندگی مردم دو کشور گفت و گو خواهیم کرد، همچنین با توجه به اینکه امضای توافقنامه جامع همکاری بلندمدت ایران و روسیه در دستور کار است، در این باره نیز مذاکراتی خواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به تحولات اخیر منطقه گفت: این سفر با توجه به رخدادهای اخیر غزه، از اهمیت بیشتری برخوردار است به ویژه آنکه کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی با محاصره مردم و نبود دارو و امکانات زندگی در غزه همراه شده است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ابراز امیدواری کرد که این سفر بتواند در موضوع غزه نیز کارساز باشد و یک گام رو به جلو برای حل مشکلات مردم مظلوم غزه برداشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر