امضای تفاهم‌نامه برای رایگان شدن حمل و نقل درون شهری برای معلولان

بر اساس تفاهم‌نامه چهارجانبه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان، حمل و نقل درون شهری دولتی و عمومی برای افراد دارای معلولیت، رایگان می‌شود.

امضای تفاهم‌نامه برای رایگان شدن حمل و نقل درون شهری برای معلولان

به گزارش مملکت آنلاین، براساس این تفاهم‌نامه افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید می‌توانند از سامانه‌های حمل‌ونقل درون‌شهری دولتی و عمومی به‌صورت رایگان و سامانه‌های برون‌شهری ریلی، هوایی و دریایی دولتی و عمومی به‌صورت نیم‌بها استفاده کنند و وزارت کار مکلف است اعتبارات لازم را در لوایح بودجه سالانه پیش‌بینی کند.

بر اساس این تفاهم‌نامه چهارجانبه که بر اساس تبصره (۲) قانون (۵) حمایت از افراد دارای معلولیت نگاشته شده است، ارائه خدمات گردشگری به افراد دارای معلولیت در کشور نیز تسهیل می‌شود.

استفاده از ظرفیت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تسهیل استفاده افراد دارای معلولیت از خدمات ایاب و ذهاب، رفع مشکلات زیرساخت‌های الکترونیکی خدمات، ارائه تورهای گردشگری ویژه افراد دارای معلولیت، توسعه گردشگری سلامت، توسعه گردشگری در اماکن زیارتی و سیاحتی و امکان حضور افراد معلول و خانواده آنان در سفر، از مزایای این تفاهم‌نامه است.

170009702

براساس این گزارش، در آیین امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان «علیرضا عسگریان» معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی، «علی‌اصغر شالبافیان» معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و «مصطفی ضرغامی» عضو هیئت مدیره بانک پارسیان حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر