اعزام کاروان‌های عمره مفرده به تعویق افتاد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اولین کاروان زائران عمره مفرده به جای ۲۸ آذر در روز ۱۳ دی، ایران را به مقصد عربستان ترک خواهد کرد.

اعزام کاروان‌های عمره مفرده به تعویق افتاد

به گزارش مملکت آنلاین، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه جابجایی اعزام کاروان‌های عمره مفرده با هدف ارائه فرصت ، بیشتر به زائران برای آموزش و انجام برخی اقدامات اولیه تغییر یافت، گفت: بر همین اساس اولین کاروان زائران عمره مفرده به جای ۲۸ آذر در روز ۱۳ دی ماه ایران را به مقصد عربستان ترک خواهد کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه به غیر جابجایی زمان اعزام تغییر خاصی تا این لحظه صورت نگرفته است، گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان حج عربستان نخستین کاروان زائران عمره مفرده پس از ۹ سال وقفه ۱۳ دی راهی عربستان خواهند شد.

وی با بیان اینکه پیرو هماهنگی‌های مجدد با مسئولان حج عربستان و با توجه به پیش بینی‌های لازم و امضای تفاهم‌نامه و قرارداد‌های مربوطه اعزام‌ها به انجام خواهد رسید، گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده زائران ایرانی برای انجام مناسک این سفر معنوی به مدت ۱۰ روز، ۵ روز در مدینه منوره و ۵ روز را در مکه مکرمه سپری خواهند کرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس و نیز هماهنگی‌های انجام گرفته با مسئولان حج عربستان تا پایان امسال ۷۰ هزار نفر از زائران متقاضی عمره مفره به عربستان اعزام خواهند شد.

حسینی به انجام اقدامات و هماهنگی‌های لازم با مسئولان حج عربستان و امضای تفاهم نامه و قرارداد‌های مربوطه اشاره و تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته اولین کاروان زائران متقاضی عمره مفرده با توجه به جابجایی صورت گرفته ۱۳ دی با پرواز مستقیم از فرودگاه امام (ره) ایران را به مقصد عربستان ترک خواهند کرد.

وی اظهار داشت: کاروان‌های اعزامی به عمره مفرده در قالب ۹۰ و ۱۶۷ نفر دسته بندی شده و به این سفر معنوی اعزام خواهند شد.

حسینی با تاکید بر اینکه هزینه سفر به عمره مفرده بنا به کیفیت هتل و دیگر امکانات خواهد بود، گفت: هزینه سفر از ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۰ گروه قیمتی برای اعزام تعیین شده است، ادامه داد: در این دوره اعزام‌ها تا دهم اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی و هماهنگی با هواپیمایی کشور زائران عمره مفرده از ۱۰ ایستگاه پروازی در سطح کشور به عربستان اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر