نمایشگاه دستاورد‌های علمی و فنی نیروی دریایی ارتش آغاز شد

نمایشگاه دستاورد‌های علمی و فنی نیروی دریایی ارتش با حضور فرمانده کل ارتش در محل نمایشگاه‌های ستاد نداجا افتتاح شد.

نمایشگاه دستاورد‌های علمی و فنی نیروی دریایی ارتش آغاز شد

به گزارش مملکت آنلاین، نمایشگاه دستاورد‌های علمی و فنی نیروی دریایی ارتش صبح (شنبه یازدهم آذرماه) با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، معاون علوم، تحقیقات و فناوری ارتش، فرمانده نیروی دریایی ارتش، فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش و جمعی از فرماندهان این نیرو در محل نمایشگاه‌های ستاد نیروی دریایی ارتش افتتاح شد.

در این نمایشگاه بخشی از آخرین دستاورد‌های علمی و فنی نداجا در حوزه‌های مختلف تسلیحات دریایی سامانه‌های موشکی ضد کشتی از زیر سطح به سطح سامانه‌های پیشرفته اطلاعاتی، مخابراتی و جنگ‌های الکترونیکی و بومی سازی انواع قطعات پیچیده و گلوگاهی به نمایش درآمد.

از ویژگی‌های بارز این نمایشگاه که با تاکید بر بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های علمی و تخصص نخبگان دانشگاهی مراکز علمی و پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان بومی برگزار شده است. ارائه تعداد قابل توجهی از تجهیزات، زیرسامانه‌ها و شناور‌های سطحی و زیر سطحی و پروازی با قابلیت انجام ماموریت‌های کشف، شناسایی و انهدام اهداف دریایی و ساحلی و همچنین داده‌برداری محیطی است.

شناور زیر سطحی بدون سرنشین ROV با حضور  فرمانده کل ارتش رونمایی شد.

در نمایشگاه دستاورد‌های علمی و فناوری نیروی دریایی ارتش، شناور بدون سرنشین ROV با حضور سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش رونمایی شد.

این شناور بدون سرنشین و کنترل از راه دور قابلیت شناسایی، کشف و انهدام مین‌های لنگری و کف خواب را دارد همچنین قابلیت حمل محموله جهت پاکسازی و انهدام مین‌ها را دارد.

این شناور تا ۲۰۰ متر عمق توان عملیات دارد و همچنین ۲۴ ساعت مداومت دریانوردی دارد و برای انهدام انواع مین‌های دریایی بکار گرفته‌ می‌شود.

استفاده از تجهیزات بدون سرنشین در سطح ارتش‌های جهان در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و نیرو‌های مسلح کشورمان نیز با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی و دانشگاهی در این عرصه به دستاورد‌های چشمگیری رسیده‌اند.

از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه نیز می‌توان به رونمایی از پویانمایی آموزشی و چندین جلد کتاب فنی و تخصصی در حوزه‌های مختلف دریایی و همچنین؛ نمونه اول چند محصول ساخته شده در قالب فعالیت‌های تحقیقاتی و پشتیبانی اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر