ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راه ریودوژانیرو برزیل

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به زودی در بندر ریودوژانیروی برزیل پهلو می‌گیرد.

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راه ریودوژانیرو برزیل

به گزارش مملکت آنلاین، منابع برزیلی از پهلوگیری ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوهای دنا و مکران تا چند روز دیگر در بندر ریودوژانیروی برزیل خبر داده‌اند.

۲۱ دی‌ماه، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش از برنامه‌ریزی این نیرو برای حضور در کانال پاناما خبر داده بود .

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش از مهرماه امسال با هدف پیمودن دور کره زمین مأموریت خود را آغاز کرده است و برای ادامه مسیر خود باید از کانال پاناما بگذرد.
سال گذشته ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوهای سهند و مکران با حضور در بندر سنت‌پترزبورگ روسیه و طی مسافت ۲۵۰ هزارکیلومتری، بزرگترین دریانوردی نظامی تاریخ کشور را رقم زد.
نیروی دریایی ارتش با تشکیل سه فرماندهی اقیانوسی در اقیانوس‌های هند،‌ آرام و اطلس در پی آن است تا فعالیت و حضور خود را با هدف صیانت از منافع کشور در پهنه آبهای جهان گسترش دهد.
نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مأموریت‌ها در سطح اقیانوسی را از سال ۱۳۸۸ و با هدف مقابله با دزدی‌های دریایی در خلیج عدن و با طی مسافت ۳۰۰۰ کیلومتری به این منطقه آغاز کرد و پس از آن تا امروز در بازه‌های زمانی مشخص، ناوگروهای رزمی ارتش به منطقه خلیج عدن و دریای سرخ ، اقیانوس‌های هند، آرام و اطلس اعزام می‌شوند.
ناوشکن دنا با شماره بدنه ۷۵، چهارمین محصول از شناورهای کلاس موج است که در صنایع دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و ساخته شد. این ناو در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به ناوگان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پیوست و به تسلیحات مختلفی مانند موشک‌های کروز ضدکشتی، اژدر و توپ دریایی مجهز است.
ناوبندر مکران، یک جزیره متحرک ۱۲۱ هزار تنی است که نیروی دریایی ارتش آن را با تغییر کاربری یک نفتکش به یکی از بزرگترین ناوبندر‌های بالگردنشین تبدیل کرده‌ است‌.

این ناوبندر بزرگترین شناور نظامی کشور است، در سال ۱۳۹۹به نیروی دریایی ارتش الحاق شد و وظیفه پشتیبانی از ناوهای رزمی نیروی دریایی را به‌عهده دارد. مکران قادر است همزمان ۵بالگرد را روی عرشه خود جای دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر