سیاست جدید توزیع دارو در داروخانه های کشور

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، گفت: فقط داروهایی که نیاز به نظارت بیشتری در عرضه دارند، در داروخانه‌های منتخب ارائه می‌شوند.

سیاست جدید توزیع دارو در داروخانه های کشور

به گزارش مملکت‌آنلاین، غلامحسین مهرعلیان در خصوص توزیع دارو اظهار کرد: پیرو سیاست سازمان غذا و دارو مبنی بر نظارت بر برخی داروهای وارداتی و عرضه آن در داروخانه های منتخب، به‌ منظور افزایش دسترسی بیماران به داروی مورد نیاز در شهرستان‌ها و داروخانه‌های سراسر کشور، به این معنا نیست که اداره کل دارو تصمیم به توزیع تمامی داروهای وارداتی در داروخانه‌های منتخب دانشگاه علوم پزشکی داشته باشد.

وی افزود: اداره کل دارو به‌منظور مدیریت توزیع، تسهیل دسترسی بیماران و جلوگیری از ایجاد کمبود آن، تصمیم به عرضه صرفا برخی از داروهای خاص در داروخانه‌های منتخب داشته است و سایر داروها بر اساس عرضه ، تقاضا و نیاز بیماران منطقه در داروخانه ها توزیع می شود.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در سیاست جدید به دنبال این هستیم که به مدیران دارویی استان‌ها و شهرستان‌ها اطلاع‌رسانی دقیقی از میزان و نوع داروی وارداتی که در استان توزیع می‌شود، داشته باشیم، لذا این به معنای توزیع داروهای وارداتی در داروخانه‌های  منتخب نیست.

وی عنوان کرد: ضمناً مدیران دارویی استان‌ها و شهرستان‌ها متناسب با ماهیت دارو و شرایط مصرف، تشخیص می دهند که دارو در کدام داروخانه عرضه شود،  به‌طور مثال ممکن است برخی داروها بیمارستانی و یا داروهای خاص باشند که به‌طور طبیعی و طبق روال گذشته  در همه داروخانه‌ها در سطح استان توزیع نشود، لذا تأکید می‌کنیم سیاست نظارتی سازمان غذا و دارو در مورد داروهای وارداتی به معنای توزیع داروها در داروخانه‌های منتخب نیست و فقط این سیاست در موارد لزوم و داروهای خاص اجرا خواهد شد.

منبع: مهر

ارسال نظر