قیمت هتل‌ها افزایش یافت

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران از افزایش نرخ هتل‌ها در سراسر کشور خبر داد و میانگین این افزایش را ۲۵ درصد اعلام کرد.

قیمت هتل‌ها افزایش یافت

به گزارش مملکت آنلاین، جمشید حمزه‌زاده  این توضیح را اضافه کرد که میزان افزایش نرخِ ۲۵ درصد که اعلام شده، رقمی نسبی و میانگین کشوری است و این افزایش بسته به نوع خدمات و استانداردسازی هتل‌ها بین ۱۰ تا ۴۵ درصد در نوسان خواهد بود.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران گفت: پیشنهاد این تشکل به معاونت گردشگری با توجه به جلساتی که تا کنون برگزارشده و پیرو نامه‌های رسمی، افزایش نرخ اقامت در هتل‌ها به میزان ۴۵ درصد بوده است که امیدوارم به نتیجه برسد.

افزایش نرخ هتل‌ها به گفته رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران، به روال همیشگی در مهرماه اعمال شده است.

حمزه‌زاده یادآور شد: افزایش نرخی که به تازگی برای هتل‌های کشور اعلام شده، نسبی است و نرخ بسته به نوع خدمات و استانداردسازی هتل‌ها متفاوت خواهد بود.

افزایش نرخ اقامت هتل‌ها هر سال مطابق با نرخ سالانه تورم صورت می‌گرفت. در چند سال اخیر اما میزان آن به شکل رسمی کم‌تر از نرخ تورم و میانگین در حدود ۲۵ درصد بود، درحالی‌که به شکل غیررسمی و در برخی هتل‌ها نرخ‌ها بیش‌تر از درصد تعیین‌شده افزایش می‌یابد.

بسیاری از هتلداران افزایش هزینه نگهداری هتل، مواد غذایی، انرژی، دستمزدها و مالیات‌ و عوارض را مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده در میزان افزایش نرخ اقامت در کشور دانسته‌اند که منجر به این شده است که هتل همچنان در طبقه کالاهای لوکس باقی بماند و طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس (سال ۱۳۹۷) نیز کمتر از پنج درصد از سهم اقامت مسافران را به خود اختصاص دهد، درحالی‌که طبق گزارش همین مرکز، نزدیک به ۷۳ درصد اقامت در سفرهای داخلی برای کاهش هزینه‌ها، در خانه آشنایان و بستگان بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر