گرانی وحشتناک لوازم التحریر نسبت به سال گذشته

رئیس اتحادیه کتاب فروشان و لوازم التحریر اراک گفت: قیمت لوازم التحریر نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

گرانی وحشتناک لوازم التحریر نسبت به سال گذشته

به گزارش مملکت آنلاین، محمد فیروزی اظهار کرد: اتحادیه کتاب فروشان و لوازم التحریر اراک، غرفه‌ای در پیاده راه امیرکبیر برای عرضه و توزیع لوازم التحریر ایرانی اسلامی ارزان قیمت از دهم تا سی شهریورماه دایر کرد تا والدین بتوانند لوازم التحریر فرزندان خود را با قیمت مناسب‌تر خریداری کنند.

رئیس اتحادیه کتابفروشان و لوازم التحریر اراک عنوان کرد: علت اصلی کسادی بازار لوازم التحریر و کتاب به این علت است که مسئولیت توزیع کتابهای درسی با کتابفروشان بود اما در چهار سال اخیر، آموزش و پرورش بر خلاف وظیفه ذاتی خود، فروش کتاب درسی را از کتاب فروشان سلب و خود نسبت به توزیع اقدام کرده است که با این اقدام به صنف کتاب فروش و لوازم التحریر سراسر کشور آسیب‌های زیادی وارد شده است.

فیروزی ادامه داد: در این راستا مکاتبات زیادی با رؤسای اتحادیه‌ها و نمایندگان کتاب فروشان سراسر کشور شده و تاکنون منتج به نتیجه نشده است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر با فروش اینترنتی کتاب‌های درسی، بازار سیاه درست شده و بر اساس آمار دانش آموزان کتاب‌ها ارائه و توزیع می‌شود و چنانچه معلم و دانش آموزان کنکوری کتاب درسی نیاز داش ته باشند باید از بازار سیاه کتاب درسی که ۱۰ هزار تومان قیمت دارد را ۱۰۰ هزار تومان خریداری کنند چرا که موجود نیست.

رئیس اتحادیه کتابفروشان و لوازم التحریر اراک گفت: این اقدام سبب آسیب به صنف کتابفروشان شده چون زمانی که فروش کتاب درسی در کتاب فروش‌ها بود به خاطر قرار گرفتن کتاب در پیشخوان کتابفروشی دانش آموزان با محیط کتابفروشی آشنا و ترغیب می‌شدند که ملزومات دیگر نیز خریداری کنند و این مهم به نوبه خود یک فرهنگ سازی بود اما متأسفانه با اعمال این سیاست اشتباه، این صنف متضرر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر