رئیس مجلس به آفریقای جنوبی رفت

رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور حضور در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس با هدف توسعه همکاری‌های پارلمانی میان کشورهای عضو در جهت غلبه بر تحریم‌ها و ارتقاء مناسبات اقتصادی، تهران را به مقصد آفریقای جنوبی ترک کرد.

رئیس مجلس به آفریقای جنوبی رفت

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از خانه ملت، محمد باقر قالیباف ظهر امروز (سه شنبه، ۴ مهرماه ۱۴۰۲) در رأس هیأتی پارلمانی با بدرقه حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس، سید احمدرضا دستغیب رئیس دیوان محاسبات کشور، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور به منظور شرکت در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس، تهران را به مقصد آفریقای جنوبی ترک کرد.

به گزارش خانه ملت، قالیباف در این سفر علاوه بر حضور در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس دیدارهای دوجانبه‌ای نیز با روسای مجالس حاضر در این مجمع خواهد داشت. توسعه همکاری های پارلمانی میان کشورهای عضو بریکس برای غلبه بر تحریم‌ها از جمله اهداف این مجمع است.

همچنین در این سفر حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی، علی کریمی فیروزجایی، مهرداد گودرزوند چگینی و محمد آشوری تازیانی نمایندگان مجلس، مهدی صفری دیپلمات ایرانی و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، رئیس مجلس شورای اسلامی را در این سفر همراهی خواهند کرد.

گروه بریکس یک گروه بین‌المللی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور شامل چین، هند، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی‌ بوده که به واسطه دارا بودن ۴۰ درصد از جمعیت جهان و ظرفیت اقتصاد جهانی، منابع انسانی و طبیعی غنی ظرفیت بالایی برای تأثیرگذاری بر اقتصاد جهانی دارند.

بر اساس این گزارش؛ در اجلاس سران گروه بریکس ژوهانسبورگ، در ابتدای شهریور ۱۴۰۲ عضویت ۶ کشور جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی، آرژانتین، امارات متحده عربی، مصر و اتیوپی پذیرفته شد و این کشورها حدود سه ماه دیگر از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی عضو رسمی این گروه خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر