خط پروازی ایران - ویتنام برقرار می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه اخیرا تسهیل در صدور روادید میان ایران و ویتنام در مجلس این کشور تصویب شده در اولین فرصت پرواز تهران - هانوی بر قرار می شود.

خط پروازی ایران - ویتنام برقرار می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، محمدباقر قالیباف در نشست خبری مشترک با همتای ویتامی خود اظهار داشت: در ملاقاتی که بین دو هیئت بود در خصوص موضوعات اقتصادی، سیاسی، اقتصادی و همکاری‌های نزدیک گردشگری بحث و تبادل نظر صورت گرفت. 

وی افزود: فعال شدن کمیسیون های اقتصادی میان دو کشور و توسعه روابط پولی و بانکی و  نیز بخش بهداشت و درمان از دیگر محور های گفتگوها بود.
رئیس مجلس گفت: ارتقای همکاری‌های گمرکی و همچنین اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در بخش تجارت  و تو.سعه سرمایه گذرای‌ میان دو کشور نیز مورد تاکید قرا گرفت.
وی افزود: همکاری‌های فرهنگی، علمی و گردشگری بین مراکز دانشگاهی و اندیشکده‌ها و مردم دو کشور نیز از موضوعات مورد بود.
قالیباف گفت: روسای پارلمان ایران و ویتنام و گروه‌های دوستی در خصوص توسعه روابط اقتصادی و رساندن حجم مبادالات تجاری به سالانه دو میلیارد دلار تاکید کردند و همکاری‌های پارلمانی در سطح منطقه‌ای و بین المللی نیز از دیگر محورهای مذاکرات بود.
وونگ دین هوئه رییس مجلس ویتنام هم نقش مجلس دوکشور در توسعه روابط را تعیین کننده دانست.
وی خواستار همکاری‌های دو کشور در بخش تجاری و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی برای توسعه دو کشور و صلح دوستی شد.
در پایان این نشست نیز یادداشت تفاهم همکاری‌های مجالس ایران و ویتنام بین آقایان قالیباف و دین هوئه امضا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر